Julakuten 2017 arrangeras i Onsala kyrka den 9 december kl. 11 - 21

Report this content

Den 9 december arrangerar Vilostrada Foundation julmarknad för fjärde året i rad i Onsala kyrka. Mellan kl.11 och 17 är alla välkomna till församlingshemmet för att ta del av julmarknadens härlig utbud. Det går även bra att köpa biljetter till kvällens marockanska julbord som dukas upp från kl.17 och därefter kan man njuta av musik i kyrkan med Åsa och Ulf Nomark, Pop-up Christmas Choir med gästartister kl.19.30.

“I Sahara finns inte stress. I Sahara lever nomaderna nära varandra, moder jord och livet. Sahara bär din, min och varje människas historia ”, säger Victoria Ahlén, grundare av Vilostrada Foundation.

Julakuten arrangeras för fjärde året i rad och ska gå till att finansiera utbildning för 300 nomader och deras barn i Tanmirt*, Sahara. Julakuten arrangeras för fjärde året i rad med ett flertal lokala företagare i Onsalas församlingshem den 9 december. Alla är välkomna till julmarknaden för att julpyssla, handla julklappar och delta i lotteri samt köpa fika. Nytt för i år är det marockanska julbordet som dukas upp från kl.17 och kostar endast 200.- alla intäkter går direkt till insamlingen. Kl. 19.30 är alla välkomna till kyrkan för att njuta av musik med Åsa och Ulf Nomark, Pop-up Christmas Choir med gästartister.

Julakutens mål i år är att samla in 30 000 SEK. Varje insamlad 2 000 SEK går till en månadslön för en av våra lokala medarbetare. Varje 50-lapp täcker en virknål med instruktioner. Tillsammans gör vi det möjligt!

*) Tanmirt betyder tack eller vår jord på berber, vi använder det som samlingsnamn för vårt område i öknen. Vi är i området i anslutning till Zagora, Marocko. Vi samarbetar med eko-guiden Brahim Elaabdouli, Caravane Desert et Montagne. Han är BBC:s och National Geographics utvalda guide i området.

Victoria Ahlén fortsätter: “Under 2018 kommer vi samla ihop och bevara nomadernas världsarv till en minnesbank som var och en kan lära sig av. Vi återger vår kunskap för att trygga nomadernas liv i Sahara för kommande generationer, såsom gemensamma språk och kunskapen att läsa och räkna. Vi vårdar en gemensam värld, där inga dörrar finns.”

För mer information, vänligen kontakta:
Victoria Ahlén, Vilostrada Foundation

+34 694 407 668 (Spanien/Whatsapp)
+212 656 77 90 25 (Marocko)
+ 46 704 070955 (Sverige under perioden 9-28 december 2017)
Skype: victoria.ahlen
victoria.ahlen@vilostrada.com

Vilostrada Foundation är en ideell organisation som grundades av Victoria och Joakim Ahlén 2013. Vilostrada Foundation är ett ideellt samhällsbyggarprojekt för alla barns rätt till en utbildning.

Taggar:

Citat

I Sahara finns inte stress. I Sahara lever nomaderna nära varandra, moder jord och livet. Sahara bär din, min och varje människas historia
Victoria Ahlén