Tanmirt-Expeditionen börjar 14 januari och pågår till 14 mars 2018

Report this content

Tanmirt Expedition betalar det framåt och ger tillbaka till världen genom att starta nya företag och möjliggöra utbildning. Sahara är symbolen för världen Vi vill leva i. Hon guidar oss om hur vi vill leva våra liv: Inga dörrar, helt enkelt i harmoni med Moder Jord.

“Jag tror att alla människor i världen lever så bra och glömmer bort alla andra människor som inte har det så bra. I Sahara så delar man med sig av allt man har. Jag har varit i öknen och sett allt hända. och sedan jämfört med hur det ser ut i t ex Sverige. - Lucas Ahlén, 12 år.

Med på expeditionen är Lucas Ahlén (12), Maj (9), mamma Victoria Ahlén och vår guide & vän Brahim Elaabdouli från Sahara-regionen i Marocko.

Vi har sedan mars 2013 byggt en solpanel som pumpar 3 000 liter vatten i timmen, startat en skola, en hantverksförening och räddat livet på ett barn tillsammans med nomaderna.

“Tanmirt, betyder vår jord och tack på berber, det är därför vi gör expeditionen för att sprida öknens budskap om öppna dörrar och fred till jordens barn via våra egna barn. Vi ger tillbaka till Sahara med utbildning och genom att hjälpa nya företag igång”, säger Victoria Ahlén, grundare av Vilostrada Foundation.

*) Tanmirt betyder tack eller vår jord på berber. Vi är i ökenområdet i anslutning till Zagora, Marocko och samarbetar med eko-guiden Brahim Elaabdouli, Caravane Desert et Montagne. Han är BBC:s och National Geographics utvalda guide i området.

För mer information, vänligen kontakta:
Victoria Ahlén, Vilostrada Foundation
http://www.facebook.com/vilostradafoundation ,
+34 694 407 668 (Spanien/Whatsapp)
+212 656 779 025 (Marocko för telefon och sms)

Skype: victoria.ahlen
victoria.ahlen@vilostradafoundation.org

Taggar:

Snabbfakta

Tanmirt-Expeditionen börjar 14 januari och pågår till 14 mars. Tillsammans med nomaderna i Sahara, Marocko, bygger vi en hållbar cirkel som ger tillbaka till hjärtat av mänskligheten. Vi utbyter vår högteknologiska kunskap och globalt nätverkande i utbyte mot mindfulness och i självklarheten att välkomna alla utan dörrar. Målet är vi alla ska nå framtiden fredligt och hållbart.

Citat

Jag tror att alla människor i världen lever så bra och glömmer bort alla andra människor som inte har det så bra. I Sahara så delar man med sig av allt man har. Jag har varit i öknen och sett allt hända och sedan jämfört med hur det ser ut i t ex Sverige
Lucas Ahlén
Victoria Ahlén, grundare av Vilostrada Foundation