Vimpeln köpcentrum 2013

Report this content

– Tillsammans tar vi nu ansats för att skapa något unikt för både Alingsås och hela regionen. Vi tror att Vimpeln kommer att bli ett fram- tidens köpcentrum, säger Claes Melin, en av två initiativtagare till Vimpeln köpcentrum.

Nu är det byggstart för framtidens köpcentrum i Alingsås med planerad öppning hösten 2013. Läget i förhållande till infrastruktur, befintligt kundflöde, andra affärer, natur och geografi är optimalt. Dessutom upplever alingsåsborna ett behov av närmare shopping. Initiativtagare är alingsåsbröderna Claes och Ulf Melin, vars familj drivit handel i regionen i över 100 år, och som driver Ica Maxi i kvarteret Vimpeln i Alingsås som idag har över 2,3 miljoner kunder om året.

PROGRAM:
Visionen med Vimpeln
• Susanne Öström, Kommundirektör
• Claes och Ulf Melin, entreprenörer
• Marie Haga, rektor Vittraskolan Första spadtaget av elever från Vittraskolan Förtäring och mingel

VAD: Första spadtaget på Vimpeln köpcentrum
NÄR: Tisdag 15 maj kl 09.00 VAr: Ica Maxi, Kvarteret Vimpeln, Alingsås
NÄRVARANDE: Susanne Öström, kommundirektör, Claes och Ulf Melin, entreprenörer, Marie Haga, rektor Vittra- skolan, elever från Vittraskolan

Varmt välkommen önskar
Claes Melin & Ulf Melin

o.s.a. 14 maj samt eventuella frågor till Magnus Sjöbäck, presskontakt, 070-445 15 99, magnus.sjoback@valentin.se

Taggar: