Vincero förvärvar i centrala Uppsala

Report this content

Vincero Fastigheter fortsätter expandera i Uppsala genom förvärv av två fastigheter på Nedre Slottsgatan intill Uppsala Slott. Säljare är Region Uppsala och köpeskillingen uppgår till 82,8 miljoner.

Förvärvet avser fastigheterna Fjärdingen 27:5 samt 27:6 och omfattar cirka 3 200 kvm kontor samt ett bostadshus om 1 650 kvm BOA. Fastigheterna är centralt belägna i Uppsala med närhet till Akademiska sjukhuset, Uppsala universitet och Resecentrum. Vincero har för avsikt att modernisera kontorslokalerna och erbjuda attraktiva lokaler i unika kvarter nedanför slottet. Uthyrningen av lokalerna kommer påbörjas under hösten.

- Det är extra kul att i Uppsalas anda av innovation och tradition kunna erbjuda kombinationen av moderna och flexibla kontorslokaler i en kulturhistoriskt anrik miljö för Uppsalas växande kontorsmarknad, säger Robin Rutili, VD på Vincero AB.

Robin Rutili
070-918 17 02

Vincero AB är ett investmentbolag med inriktning på fastighetsförvaltning och fastighetsutveckling som ägs till lika delar av bröderna Andreas och Robin Rutili. Vincero Fastigheter ägs av Vincero och Holmströmgruppen. Andreas Rutili har tidigare grundat Magnolia Bostad, varit VD under bolagets första sju år och är numera ledamot i Magnolia Bostads styrelse. Robin Rutili har grundat och utvecklat ett flertal framgångsrika teknik- och mediabolag. Utöver sitt fastighetsbestånd är Vincero större aktieägare i Magnolia Bostad, Viva Bostad, Doktor.se, Dentalum, VivoLogica, ChainTraced och BookIt.

Mer information om Vincero finns på www.vincero.se