Vincero hyr ut 3 260 kvm i Aspudden

Report this content

Vincero har tecknat hyresavtal om uthyrning av 3 260 kvm i fastigheten Provröret 15 i Aspudden. Nya hyresgäster är Brandworks AB och Atelje Örnsberg AB, som flyttar sina verksamheter till fastigheten under 2017.

Vincero förvärvade fastigheten våren 2016 och har arbetat aktivt med att säkerställa en hög uthyrningsgrad och nöjda hyresgäster. I och med dessa uthyrningar är fastigheten inom kort fullt uthyrd.

-Vi har förvärvat fastigheter i ett väldigt bra läge i Aspudden med lokaler som har varit lätta att anpassa till ett flertal hyresgästers behov. Vi är glada att vi fyllt fastigheten med flera attraktiva hyresgäster och kommer förvalta deras förtroende med entusiasm, säger Robin Rutili, VD på Vincero.

Robin Rutili
070-918 17 02

Vincero Fastigheter AB ägs av Vincero AB. Vincero AB är ett investmentbolag med inriktning på fastighetsförvaltning och fastighetsutveckling som ägs till lika delar av bröderna Andreas och Robin Rutili. Andreas Rutili har tidigare grundat Magnolia Bostad, varit VD under bolagets första sju år och är numera ledamot i Magnolia Bostads styrelse. Robin Rutili har grundat och utvecklat ett flertal framgångsrika teknik- och mediabolag. Utöver sitt fastighetsbestånd är Vincero stora aktieägare i Magnolia Bostad, Samhällsbyggnadsbolaget (SBB), Viva Bostad, Zenterio, BookIt, Doktor.se och Centrumkliniken. Mer information om Vincero finns på www.vincero.se