Casana Tonic - Ny ekologisk ready-to-drink på Systembolaget

I december lanseras Casana Tonic ready-to-drink som är en ny ekologisk färdigblandad dryck med toner av grapefrukt. Casana Tonic har 4,5 procents alkoholhalt och kan konsumeras direkt - eller serveras i ett glas med is och lime som en läskande drink.

Casana Tonic ready-to-drink är en ny svensk färdigblandad ekologisk livsstilsdryck som passar festen, mingelpartyt eller som fördrink till middagen. Casana Tonic är en ekologisk lågalkoholdryck på 4,5 % och kan även blandas med gin eller vodka för konsumenter som önskar en dryck med högre alkoholhalt. Smaken hos Casana Tonic ready-to-drink är fräsch med friska toner av grapefrukt.

– Med Casana Tonic ville vi skapa en ny och modern upplevelse inom färdigblandade drycker, säger Daniel Henriksson som är Master Blender för Casana. Den stora utmaningen var att hitta den perfekta balansen mellan fruktig sötma och en frisk och fräsch beska från grapefrukten. Vi är otroligt nöjda med resultatet där vi fått till en helt egen läskande smakprofil.

Casana Tonic ready-to-drink är en färdigblandad ekologisk dryck som har en ljusgul färg och är milt kolsyrad. Doften är fruktig med inslag av grapefrukt och citrus. Smaken är balanserat söt, fräsch, uppfriskande och har tydliga inslag av grapefrukt och citrus samt även en lätt örtighet.

Den nya drycken avnjuts helst väl kyld vid cirka 8° C tillsammans med is.

Lansering: 1:a dec
Artikelnummer: 1706-15, Systembolagets ordinarie sortiment
Alkoholhalt: 4,5%
Land: Sverige
Pris: 19:90 kr

Önskar du varuprov, bilder eller ytterligare information kontakta gärna:

Linda Nordebäck, Brand Manager Umida Group
Mail: linda.nordeback@umidagroup.com

Om Umida Group:
Umida Group är en ledande aktör inom produktion och försäljning av vin, sprit och andra alkoholhaltiga drycker samt flytande livsmedel. Vi är ett innovativt, kvalitets- och miljömedvetet dryckesföretag med visionen att skapa hållbara smakupplevelser. Genom dotterbolagen Götene Vin & Spritfabrik AB, Vinfabriken Sverige AB och Cefour International AB produceras, tappas, säljs och distribueras både egna och externa uppdragsgivares varumärken i innovativa och miljösmarta förpackningslösningar. Umida Group verkar idag på en internationell marknad med kunder och uppdragsgivare på många olika marknader.

www.umidagroup.com

Taggar:

Casana Tonic ready-to-drink är en ny svensk färdigblandad ekologisk livsstilsdryck med 4,5 % alkoholhalt som passar festen, mingelpartyt eller som fördrink till middagen.

Med Casana Tonic ville vi skapa en ny och modern upplevelse inom färdigblandade drycker. Vi är otroligt nöjda med resultatet där vi fått till en helt egen läskande smakprofil.
Daniel Henriksson, Master Blender Casana