Vinoteket utser Anders Signell till ny VD

Report this content

Vinoteket har vuxit till att idag omsätta runt 400 MSEK. Med Högsta domstolens klargörande tas nu nästa steg i tillväxtstrategin, där utnämnandet av Anders Signell till ny VD är ett första steg.

– Vinoteket är mitt i en expansiv tillväxtresa, där Anders Signells långa erfarenhet av e-handel, att bygga företag och skapa lönsam tillväxt en perfekt kombination. Anders ledarskap och insikter i att utveckla och växa konsumenttjänster på nätet kommer vara värdefullt för den fortsatta utvecklingen, säger Jonus Bartholdson, styrelseordförande i Vinoteket.

Anders Signell kommer närmast från rollen som kommersiellt ansvarig för Haypp Group (Snusbolaget i Sverige) och har en bakgrund som VD för OnlinePizza (nuvarande Foodora), e-handelschef för SAS och ansvarig för dejtingsajten Spray Date. Han har sedan 2022 även suttit i styrelsen för Vinoteket.

– Jag drivs av att fler ska få uppleva vinvärlden bortom den slentrianmässigt inköpta bag-in-boxen. Vinoteket ett bra och ansvarstagande komplement där kärleken till vinhantverket kombineras med enkelheten i att hitta och beställa kvalitetsvin. Det är något som svenskarna tydligt efterfrågar och som Högsta domstolen bekräftar är här för att stanna, säger Anders Signell.

För mer information:
Anders Signell, vd Vinoteket: 072-572 20 10, anders@vinoteket.com