Necon IT AB tecknar partneravtal med VIOMA AB om VIOMAs Content Manager

Report this content

Necon IT AB tecknar partneravtal med VIOMA AB om VIOMAs Content Manager Necon IT AB satsar strategiskt på att utveckla och bygga affärslösningar baserat på VIOMAs Content Manager. VIOMAs Content Manager är en produkt för hantering och strukturering av information,design och funktion i komplexa webb-och mobila lösningar. - Att Necon ser VIOMAs Content Manager som en strategisk plattform är oerhört glädjande och ännu en bekräftelse på att vår plattform håller hög kvalitet. Partneravtalet med Necon, och sen tidigare också med Cell Network, visar att vi har en framstående produkt inom content management. Systemet ger kunden fullständig kontroll över sin egen informationshantering och stärker därmed företagets profil och affärslogik, säger Tomas Hallberg,VD på VIOMA. Necon IT AB är bl.a känt för sin E-business lösning som vann Sverige finalen i MCSP Challenge ( en tävling arrangerad av Microsoft ) i år, och har senaste tiden fått förtroendet att delta i utvecklingen av sajten till TV4:s stora satsning kring TV-programmet Börsmatchen. - Partneravtalet är ett viktigt strategiskt beslut då vår verksamhet fokuserar mer på strategisk rådgivning inom IT där kundens affärsnytta kommer i första hand. Vi kan med VIOMAs Content Manager koncentrera oss på affärslogiken i våra lösningar istället för vilken teknik som används för innehållshanteringen, säger Claes Ekman,vVD Necon IT AB. Necon kan i affärslösningen fokusera mer på affärsnyttan i design och affärslogik och överlämna innehållshanteringen åt VIOMAs Content Manager. För mer information kontakta: Tomas Hallberg,VD VIOMA AB, tel:070-426 90 17 Ingemar Persson, marknadschef VIOMA AB, tel:070-567 43 76 Claes Ekman, vVD Necon AB, tel.08-441 18 62 Om Necon: Necon IT Grundades 1995 och är ett företag som jobbar med strategisk rådgivning inom IT, projektledning och utveckling av verksamhetsanpassade informationsssystem. Genom att analysera sina kunders verksamhet och behov, tar Necon IT fram åtgärdsförslag på hur kunden kan öka affärsnyttan med hjälp av IT. Necon IT, Hantverkargatan 8, 112 21 Stockholm, tel:08-441 18 62, www.necon.se Om VIOMA AB: VIOMA grundades 1996 och är ett svenskt snabbväxande mjukvaruföretag som utvecklar dynamiska och flexibla Content Management lösningar och mobila internetplattformar för företag och organisationer. VIOMAs huvudprodukt är VIOMA Content Manager som ger företag och organisationer möjlighet att samla,strukturera och kontrollera information i många olika format i en och samma databas.Programmet bygger helt och hållet på XML och Java-teknik. VIOMA finns representerat med kontor i Malmö och Stockholm.Företaget har idag 15 anställda. VIOMA AB,Stora Nygatan 54,211 37 Malmö tel:040-664 22 70,www.vioma.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/21/20000921BIT00460/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/21/20000921BIT00460/bit0002.pdf