Nyemission i VIOMA AB (publ)

Report this content

Nyemission i VIOMA AB (publ) VIOMA AB (publ) har under juni månad genomfört en nyemission om 5,0 Mio kronor med företrädesrätt för befintliga aktieägare i syfte att tillföra bolaget rörelsekapital. Någon betydande ägarförändring har inte skett, varför bolaget ägs av styrelseledamöter, anställda och Nordea Bank, Luxembourg. För mer information om VIOMA AB (Publ) kontakta: Tomas Hallberg, VD Tel +46 8 677 00 70 Cellphone + 46 70 426 90 17 Fax +46 70 426 67 76 th@vioma.se VIOMA AB (publ) VIOMA har utvecklat VIOMA Content Manager, en databaserad programvara anpassad för högt uppställda krav när det gäller datamängd, distributionssätt, prestanda och träffsäkerhet. Lösningen är oberoende av kundens grafiska design, affärslogik och innehållets format såsom text, ljud och bild. Även val av distributionsmedia såsom Internet, mobilt Internet, Text-TV, Digital TV, SMS eller trycksaker saknar betydelse för systemets installation eller funktion. VIOMA Content Manager är en systemlösning som förenklar administration och hantering av allt större datamängder med ökad stabilitet i distributionen och med väsentligt lägre driftskostnader som följd. VIOMA Content Manager är baserad på moderna standardkomponenter, vilket underlättar integration i IT-systemet och säkerställer funktion och framtida utveckling tillsammans med andra viktiga systemlösningar.VIOMA grundades 1996. VIOMA finns representerat med kontor i Malmö, Stockholm, Köpenhamn och Seattle. VIOMA AB (publ) Kungsgatan 24, 111 32 Stockholm ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/01/20010801BIT00450/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/01/20010801BIT00450/bit0001.pdf