Tecknar samarbetsavtal med Cell Network om VIOMA Content Manager

Report this content

Tecknar samarbetsavtal med Cell Network om VIOMA Content Manager Cell Network och VIOMA AB, satsar gemensamt på VIOMAs Content Manager - ett nytt koncept för hantering och strukturering av information, design och funktion i komplexa webb- och mobila lösningar. - Samarbetsavtalet med Cell Network visar att vi har en framstående produkt inom content management. Den gör det möjligt för företag och dess anställda att skapa, förädla och sprida information snabbt och enkelt. Systemet ger kunden fullständig kontroll över sin egen informationshantering och stärker därmed företagets profil och affärslogik, säger Tomas Hallberg, VD på VIOMA. Cell Network kommer att stå för konsultarbetet att implementera och integrera affärslösningar baserade på VIOMAs produkter. - Detta är ett av flera strategiska steg för att stärka vårt erbjudande inom ett av våra huvudområden Content Management, säger Michael Ekman, VD Cell Network Sverige AB. VIOMAs lösning är intressant, både till teknik och prestanda, och kan bidra till nya spännande kundprojekt. För mer information kontakta: Tomas Hallberg, VD VIOMA AB, tel: 070-426 90 17 Michael Ekman,VD Cell Network Sverige AB, tel. 070-534 3104 Arvid Liepe, Investor Relations Cell Network AB, te.: 08-5220 4132 Om Cell Network: Cell Network AB är, efter fusionen med Mandator, ett av världens ledande konsultföretag med huvudsaklig inriktning på Internet och interaktiva medier. Företaget levererar affärskritiska lösningar med helhetsansvar för strategi, teknik, design och innehåll. Bland kunderna finns Ericsson, Volvo, General Electrics, Telia, Astra Zeneca, Telenor, och Statoil. Cell Network är noterat på Stockholmsbörsens O-lista och har drygt 1800 anställda i 13 länder. Om VIOMA AB: VIOMA grundades 1996 och är ett svenskt snabbväxande mjukvaruföretag som utvecklar dynamiska och flexibla Content Management lösningar och mobila internetplattformar för företag och organisationer. VIOMAs huvudprodukt är VIOMA Content Manager som ger företag och organisationer möjlighet att samla, strukturera och kontrollera information i många olika format i en och samma databas. Programmet bygger helt och hållet på XML och Java-teknik. Systemet är oberoende av kundens grafiska design, affärslogik, innehållets format, distributionsmedia och ger kunden fullständig kontroll över sin egen informationshantering. VIOMA finns representerat med kontor i Malmö och Stockholm. Företaget har idag 15 anställda. VIOMA AB, Stora Nygatan 54, 211 37 Malmö tel: 040-664 22 70, www.vioma.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/07/05/20000705BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/07/05/20000705BIT00050/bit0002.pdf