VIOMA levererar Content Manager till Hagakure Network

Report this content

VIOMA levererar Content Manager till Hagakure Network Hagakure Network hjälper företag att bygga egna CV-databaser. Det sker direkt på företagens hemsidor utan omvägen via rekryteringsportaler. Hagakure har valt VIOMA Content Manager för att kunna utveckla och erbjuda kostnadseffektiv, flexibel och personaliserad informationshantering. Med hjälp av VIOMAs produkt kommer Hagakure att kunna erbjuda företag möjlighet att bygga upp egna resursbanker av sökande med rätta kvalifikationer. Majoriteten av nätrekryteranrna arbetar nästan uteslutande med egna portaler, vilket inte gynnar företagen att bygga eget strukturkapital i rekryteringsprocessen. - Att databasen hamnar direkt hos arbetsgivaren möjliggör att det skapas en "personlig" relation mellan kandidaten och arbetsgivaren genom de CRM-aktiviteter, (Candidate Relationship Management), som vi stöttar företagen med. De arbetssökande kan dessutom välja sina "drömföretag" genom att föra in sitt CV direkt på företagets rekryteringsdatabas, säger Torgil Duncansby VD på Hagakure Network AB. En kritisk framgångsfaktor för Hagakure var att hitta ett content management system som var framtidsorienterat avancerat och samtidigt enkelt, stabilt och säkert. Valet föll på VIOMAs Content Manager. - Vi är oerhört nöjda och imponerade över produktens enkelhet i användandet och produktens flexibla struktur. VIOMAs Content Manager har en tydlighet och arkitektur som ger oss stor utvecklingsmöjlighet tack vare sitt oberoende av informationsformat och kanal. Företaget VIOMA har verkligen bevisat att de är ett ledande företag inom området content management, avslutar Torgil Duncansby - Vi är självfallet oerhört glada att Hagakure valt oss som leverantör. Detta stärker oss ytterligare i vår ambition att erbjuda en komplett content management lösning för mobilt internet. En förutsättning som ger kunderna möjlighet att ta kontroll över informationshanteringen för individ- och situationsanpassade affärslösningar, säger Tomas Hallberg, vd VIOMA AB. För mer information kontakta: Tomas Hallberg,VD VIOMA AB, tel:070-426 90 17 Ingemar Persson, marknadschef VIOMA AB, tel:070-567 43 76 Torgil Duncansby, VD Hagakure AB, tel.0704 - 61 03 14 Hagakure Network AB Hagakure Network AB är ett rekryteringsföretag, som arbetar med både traditionell headhunting, samt med rekrytering via specialanpassade CV- databaser. Företaget startade sin verksamhet i augusti 1997. Hagakure Network har sitt kontor i Stockholm och har 15 anställda. Rekryteringsverksamheten vänder sig till fyra kategorier av kandidater: Post Graduates, Young Professionals, Professionals och Top Professionals. Några av Hagakure Networks kunder är: TV4 AB, Scandinavian Online, OM-Gruppen, MTG Internet, Viasat BRC, Lernia, Doubleclick, Broadvision, Everyday, Metro, Vioma, MTV, MCI Worldcom och Microsoft AB. VIOMA AB VIOMA grundades 1996 och är ett svenskt snabbväxande mjukvaruföretag som utvecklar dynamiska och flexibla Content Management lösningar och mobila internetplattformar för företag och organisationer. VIOMAs huvudprodukt är VIOMA Content Manager som ger företag och organisationer möjlighet att samla,strukturera och kontrollera information i många olika format i en och samma databas. Programmet bygger helt och hållet på XML och Java-teknik.VIOMA finns representerat med kontor i Malmö, Stockholm, Köpenhamn och Seattle. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/20/20010320BIT00770/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/20/20010320BIT00770/bit0003.pdf