Vioma tackar nej till bud från Scandvison MediaHouse AB

Report this content

Vioma tackar nej till bud från Scandvison MediaHouse AB Det malmöbaserade företaget Vioma refuserade budet från Scandivison Mediahouse AB. Viomas aktieägare har efter due diligence och analys av det erbjudande som erhållits, valt att tacka nej. En majoritet på mer än 90% av aktieägarnas röster gick inte att uppbringa varför styrelsen beslutade att hoppa av planerna på samgående. - Vi ser stora värdeskapande skalfördelar med vår produkt och anser att fördelningen i det bud som erbjöds inte var tillräckligt attraktivt, säger Tomas Hallberg VD på Vioma AB. Viomas teknik och produkt är ledande inom området för Content Management. Företaget har kraftigt expanderat under våren och har sedan i maj kontor både i Malmö och i Stockholm. Vioma samarbetar med strategiska partners exempelvis Cell/Mandator och E-scape i Danmark. För ytterligare information kontakta Tomas Hallberg, VD 070 - 426 90 17 VIOMA grundades 1996 och är ett svenskt snabbväxande mjukvaruföretag som utvecklar dynamiska och flexibla Content Management lösningar och mobila internet plattformar för företag och organisationer. VIOMAs huvudprodukt är VIOMA Content Manager som är baserad på XML och Java. Lösningen är helt anpassad för framtidens hårt ställda krav när det gäller datamängd, distributionssätt, prestanda och träffsäkerhet. Systemet är oberoende av kundens grafiska design, affärslogik, innehållets format, distributionsmedia och ger kunden fullständig kontroll över sin egen informationshantering. VIOMA AB Nygatan 54 211 37 Malmö Sweden 040-664 22 70 www.vioma.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/02/20000531BIT01160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/02/20000531BIT01160/bit0002.pdf