Förändring i Virtual Genetics ledning

Förändring i Virtual Genetics ledning Styrelseledamoten Johan Emilsson ny tf VD i Bioinformatikföretaget Virtual Genetics förstärker sin strategiska inriktning mot lösningar inom bioinformatik, men ändrar sin leveransmodell till marknaden. Johan Emilsson, med en gedigen erfarenhet av lönsam produktbaserad konsultverksamhet, kommer att leda omstruktureringen, säger Christer Sjölin, styrelseordförande i Virtual Genetics För ytterligare information: Bo Lindström, Investor relations. Tel. 08 - 508 84 400/402 Nordiska Fondkommission AB anger aktuella köp- och säljkurser för bolagets aktier: www.nordiska.com Virtual Genetics Laboratory AB utvecklar högteknologiska lösningar inom området för bioinformatik. Företaget bildades 1997 och arbetar med teknik som väsentligt förenklar analysen av stora informationsmängder inom främst läkemedelsutveckling och medicinsk informationssökning. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/02/20010502BIT01140/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/02/20010502BIT01140/bit0002.pdf