Virtual Genetics Laboratory AB (publ) - styrelsen beslutar om nyemission

Virtual Genetics Laboratory AB (publ) - styrelsen beslutar om nyemission Styrelsen för Virtual Genetics Laboratory AB (publ) beslutade den 21 maj 2002 om nyemission under förutsättning av extra bolagsstämmas godkännande och på i huvudsak följande villkor i övrigt: Att öka bolagets aktiekapital med högst 2 825 000 kronor till 5 650 000 kronor genom en nyemission med företräde för bolagets befintliga aktieägare av högst 28 250 000 aktier envar på nominellt tio (10) öre. Den som på avstämningsdagen hos VPC AB är aktieägare i bolaget erhåller rätt att för varje gammal aktie, för 0,60 kronor, teckna en ny aktie. För varje gammal aktie erhålles en teckningsrätt och för teckning av en ny aktie krävs en teckningsrätt. Avstämningsdagen ska vara den 13 juni 2002. Teckning sker genom betalning eller kvittning. Teckningstiden ska vara från och med den 17 juni 2002 till och med den 28 juni 2002. Maximal emissionslikvid kan uppgå till 16 950 000 kronor. Om det efter teckningstiden föreligger teckningsrätter som ej tecknats förfaller dessa. De ej tecknade aktierna ska då kunna fördelas av bolaget styrelse till dem som ansökt om teckning utan företräde. Detta emissionsbeslut kommer att behandlas på extra bolagsstämma som redan kallats till den 4 juni 2002, och ersätter styrelsens beslut från den 15 maj 2002. Styrelsens fullständiga beslut om nyemission jämte handlingar enligt 4 kap 4§ aktiebolagslagen kommer från och med den 28 maj 2002 att finnas tillgänglig på bolagets kontor, Fogdvreten 2a, Solna, samt kan rekvireras från bolaget per telefon 08-5088 4400, fax 08-30 55 80 eller e-post info@vglab.com. Styrelsen i Virtual Genetics Laboratory AB (publ) För ytterligare information: Jack Robinson, VD, Virtual Genetics tel. 08-50 88 44 24 eller E-post: jack.robinson@vglab.com. Besök även: www.vglab.com. Kontakt: info@vglab.com JP Nordiska anger aktuella köp- och säljkurser för bolagets aktier: http://www.nordiska.com/. Virtual Genetics utvecklar högteknologiska lösningar inom bioinformatik. Företaget arbetar sedan 1997 med bioinformatik som väsentligt förenklar analysen av stora informationsmängder inom främst läkemedel-sutveckling och medicinsk informationssökning och analys. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/22/20020522BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/22/20020522BIT00110/wkr0002.pdf