Virtual Genetics stadfäster fortsatt samarbete med Celera

Virtual Genetics stadfäster fortsatt samarbete med Celera Bioinformatikföretaget Virtual Genetics har skrivit ett nytt avtal med amerikanska Celera Genomics. Avtalet visar på Celeras intresse för Virtual Genetics teknologi och tjänster. Virtual Genetics genomförde nyligen en förstudie hos det amerikanska bioinformatikföretaget Celera, gällande applikationen VirtualAdapt. I detta nya avtal skall produkten VirtualAdapt, tillsammans med Virtual Genetics tjänster, utprövas för Celeras framtida interna och externa behov av avancerad informationssökning. Efter vidare utvärdering kommer avtalet att tjäna som en grund för framtida samarbetsmöjligheter. - Celera är ett av världens främsta företag gällande genetisk information. Vi är mycket nöjda och ser optimistiskt på att VirtualAdapt skall kunna möta Celeras krav och därmed utgöra basen för samarbetet mellan företagen. Detta är ett viktigt bevis på vår framtida konkurrenskraft och potential, säger Göran Häss, VD för Virtual Genetics. För ytterligare information: Göran Häss, VD Virtual Genetics. Tel. 08 - 508 84 400 Nordiska Fondkommission AB anger aktuella köp- och säljkurser för bolagets aktier: www.nordiska.com --------------------------------------------------------------- Virtual Genetics AB utvecklar högteknologiska lösningar inom området för bioinformatik. Företaget bildades 1997 och arbetar med teknik som väsentligt förenklar analysen av stora informationsmängder inom främst läkemedelsutveckling och medicinsk informationssökning. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/11/20010410BIT00910/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/11/20010410BIT00910/bit0002.pdf