Välkommen på frukost hos Visa Europe!

Visa Europe presenterar den senaste utvecklingen på den svenska och europeiska kortmarknaden, årsbokslutet och nästa generations betalningslösningar på plats i Sverige under 2013.

Tisdag den 15 januari kl. 9.00 presenterar Visa Europe sitt årsbokslut för 2012. Presentationen kommer att hållas av Steve Perry, Vice VD för Visa Europe, och Fredrik Westerman, chef för Norden och Baltikum.

Visa kommer att presentera:

• Den svenska och europeiska kortmarknaden – statistik och trender
  • Statistik över kortbedrägerier och förebyggande åtgärder
  • Årsbokslutet för 2012
  • Nyheter och prioriteringar 2013 - mobila betalningar i konsumenternas händer i år

När: tisdag 15 januari 2012 kl. 9.00 – 10.00
Var: Visas kontor på Hamngatan 13 (vid Norrmalmstorg), Stockholm

Vänligen meddela ditt deltagande till cecilia.anneling@jklgroup.com senast måndag 14 januari. Lätt frukost serveras.

Det finns även möjlighet att boka en enskild intervju med Steve Perry och/eller Fredrik Westerman mellan klockan 10.00 och 11.00. Vänligen kontakta Cecilia Anneling på e-post: cecilia.anneling@jklgroup.com eller per telefon: 070 840 52 63.

Varmt välkommen!

I Europa finns 460 miljoner Visa bank-, kredit- och företagskort. Dessa kort användes för köp och kontantuttag till ett värde av 1.8 biljoner Euro under mätperiodens 12 månader som sträckte sig till den sista juni 2012. 14 procent av allt som konsumenterna spenderar på olika försäljningsställen betalas med ett Visakort och mer än 80 procent av det på ett Visa bankkort.

Visa Europe är en medlemsorganisation som sedan bolagsbildningen i juli 2004 ägs och styrs gemensamt av över 3700 europeiska medlemsbanker. I oktober 2007 frikopplades Visa Europe från det nya globala Visa Inc. och blev ett fristående bolag med en exklusiv och evig licens i Europa. Som ett dedikerat europeiskt betalningssystem kan Visa Europe snabbt anpassa sig efter behoven hos de europeiska bankerna och deras kunder, kortinnehavarna och handlarna. Dessutom kan organisationen leva upp till Europeiska Kommissionens mål om att skapa en enhetlig inre marknad för betalningar inom Europa.

Visa har överträffad acceptans i världen, dessutom är Visa/Plus ett av världens största globala nätverk av uttagsautomater som gör det möjligt att ta ut kontanter i lokal valuta i mer än 200 länder. För mer information, se: www.visaeurope.com