Visa Europe lanserar ny reklamkampanj inför OS i London 2012

– Betalningsföretaget förbereder sig redan nu - idag lanseras en reklamfilm kopplad till OS under temat ”Life flows better with Visa” på svensk TV.

Visa Europes nya reklamkampanj ska belysa att Visa alltid finns där för användaren, i alla lägen, och i det här fallet i samband med en löpartävling.  Detta är den tredje reklamfilmen inom ramen för kampanjen ”Life flows better with Visa” och idag, den 21 mars 2011, lanseras den i Sverige på TV.

Reklamen visar upp olika människor, med helt olika bakgrunder, som handlar med sina Visakort. Tittarna får inte reda på vad inköpen ska användas till förrän i slutet av filmen då personerna i filmen samlas på startlinjen av ett lopp.

Christina Lind, Sverigechef för Visa Europe, säger:

–  Vi ville fortsätta vår tidigare framgångsrika kampanj ”Life flows better with Visa” och illustrera hur Visa kan göra konsumenters liv enklare, oavsett vad de står inför. Det här året har vi visat personer som använder sina kort i helt olika situationer för att illustrera hur praktiskt det är att använda en Visaprodukt. TV-reklamen innehåller några komiska inslag som vi hoppas att tittarna kommer att uppskatta.

TV-kampanjen körs även i 11 andra länder, till exempel Norge och Finland.

Utöver reklamen gör Visa en marknadsföringskampanj som kommer att pågå i åtta veckor från och med den 11 april 2011. Kampanjen ger konsumenter möjlighet att vinna ett urval priser, däribland en lyxig resa till London. Varje dag tävlas även om en laptop från Acer till ett värde av 5 000 kronor, något som ska göra vinnarnas liv lite enklare. Tävlingen kommer att marknadsföras i radio, online-media, utomhus och i direkt i butiker.

Kampanjen har tagits fram av Saatchi & Saatchi och mediebyrån Mediaedge:cia.

För mer information, vänligen kontakta:
Anne Caroline Båmstedt, a.c.bamstedt@se.mslworldwide.com, 08-696 12 00, presskontakt för Visa Europe i Sverige

I Europa finns 427 miljoner Visa bank-, kredit- och företagskort. Dessa kort användes för köp och kontantuttag till ett värde över € 1,6 biljoner under den tolvmånadersperiod som sträckte sig till sista december 2010. 12,5 procent av allt som konsumenterna spenderar på olika försäljningsställen betalas med Visakort och mer än 70 procent av det är på Visa bankkort.

Visa har överträffad acceptans i världen, dessutom är Visa/Plus ett av världens största globala nätverk av uttagsautomater som gör det möjligt att ta ut kontanter i lokal valuta i mer än 200 länder.  För mer information, se www.visaeurope.com