Avnotering av IMG:s B-aktie

Avnotering av IMG:s B-aktie Styrelsen i Independent Media Group har beslutat att IMG:s B-aktier ska avnoteras från Stockholmsbörsens O-lista. Sista dag för handel är torsdagen den 3 maj 2001. Den 12 februari år 2001 offentliggjorde styrelsen i Vision Park Entertainment AB (publ) ett erbjudande till aktieägarna och optionsrättsinnehavarna i Independent Media Group Sweden AB ("IMG") på samtliga aktier och optionsrätter i IMG ("Erbjudandet"). Den förlängda ovillkorade accepttiden för Erbjudandet löpte till och med den 19 april. Vid accepttidens utgång hade aktieägare representerande mer än 96 procent av aktierna och rösterna i IMG accepterat Erbjudandet. Samtliga optionsrättsinnehavare i IMG hade accepterat Erbjudandet. Styrelsen i IMG har med anledning av detta i samråd med Stockholmsbörsen begärt att IMG:s B-aktier ska avnoteras från Stockholmsbörsens O-lista eftersom IMG inte längre uppfyller Stockholmsbörsens listningskrav. Dessutom kan ändamålsenlig handel med bolagets aktier inte påräknas under sådana omständigheter. Sista dag för handel är torsdagen den 3 maj 2001. Vision Park planerar att inleda ett tvångsinlösensförfarande för att förvärva resterande utestående aktier. Särskild information om detta kommer att skickas ut till de berörda aktieägarna i IMG. För mer information kontakta: Joakim Hedin, tillträdande VD Vision Park Tel: 033-442501, 0705-21 53 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/24/20010424BIT00520/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/24/20010424BIT00520/bit0002.pdf