Första handelsdagen för Vision Park-aktien på O-listan

Första handelsdagen för Vision Park-aktien på O-listan Handeln i Vision Park-aktien på OM Stockholmsbörsens O-lista inleds idag. Aktiekoden på O-listan är oförändrat VPE och en handelspost är 200 aktier. Vision Park, som noterades på SBI-listan 1997, är en av Skandinaviens ledande innehållsleverantörer av e-underhållning. Bolaget är aktivt i den pågående omstruktureringen inom e-underhållning och växer, både organiskt och via förvärv av bolag som tillför ytterligare utvecklingsresurser, marknader eller tekniska lösningar. Visionen är att expandera internationellt och bli en betydande innehållsleverantör av e- underhållning i Europa. - Efter att ha varit noterade på Stockholms börsinformations aktielista i 2,5 år var det ett naturligt steg att byta till en större och mer etablerad handelsplats. Noteringen på börsens O-lista är viktig för Vision Park eftersom det skapar förutsättningar för ökad likviditet, något som är viktigt inte minst för svenska såväl som utländska institutionella investerare, kommenterar VD Thomas Brühl. I dag presenterade VD Thomas Brühl bolaget på ett analytikermöte på Operaterrassen i Stockholm. "Försäljningen av spel har stark säsongsvariation, med de största intäktsströmmarna under årets två sista kvartal. Omsättningen kan därför variera relativt mycket enskilda kvartal beroende på när man väljer att lansera olika produkter. Prognosen för helåret 2000 om en omsättning på 180-200 Mkr, med ett positivt resultat, står fast", kommenterade Thomas Brühl på analytikerträffen. Noteringsprospektet kan beställas från: www.visionpark.com, Vision Park, Riddargatan 19, 114 57 STOCKHOLM. Telefon: 08-545 89 200, fax: 08-545 89 227 För mer information kontakta: Thomas Brühl, VD, 08-545 89 200 Ann Charlotte Svensson, Investor Relations-ansvarig, 08-545 89 208 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/08/20000608BIT00520/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/08/20000608BIT00520/bit0002.pdf