Kommuniké från Vision Parks ordinarie bolagsstämma

Kommuniké från Vision Parks ordinarie bolagsstämma Vid dagens ordinarie bolagsstämman i Vision Park Entertainment AB (publ) omvaldes styrelseledamöterna Petter Fjellstad, Björn Holmqvist och Lars Grinde. Till nya ledamöter valdes Peter Näslund, Jan Samuelson och Robert Mesterton. Dessutom gav stämma ett bemyndigande till Vision Parks styrelse att besluta om nyemission. Den ordinarie bolagsstämman i Vision Park gav i dag styrelsen bemyndigande att intill nästa ordinarie bolagsstämma, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om nyemission, emission av förlagslån med avskiljbara teckningsrätter samt emission av konvertibla skuldebrev. Nyemission får avse högst 3 miljoner aktier. Bemyndigandet är avsett att användas i samband med förvärv av bolag och kapitalanskaffning. Bolagsstämman beslutade även om följande ärenden; att fastställa resultat- och balansräkning samt koncernresultat- och koncernbalansräkning, att bifalla styrelsens och verkställande direktörens förslag om disposition av bolagets resultat, att bevilja ansvarsfrihet för styrelsens ledamöter och den verkställande direktören, att tillerkänna styrelseledamöterna ett arvode om 250.000 kr att fördelas dem emellan samt att arvode till revisorerna ska betalas enligt löpande räkning, att omvälja styrelseledamöterna Petter Fjellstad, Björn Holmqvist och Lars Grinde. Dessutom beslutades det om nyval av Peter Näslund (tidigare suppleant), Jan Samuelson och Robert Mesterton. De båda senare ledamöterna kommer från Independent Media Groups styrelse. Jan Samuelson, född 1963, är partner i Nordico Invest, styrelseledamot i UDS AB, Digital Film Studio AB, Acando AB, Add Games, Jaybis AB och Superform AB. Robert Mesterton, född 1945, är verkställande direktör i Förvaltnings AB Instrumentet, styrelseordförande i TPI Svenska AB, Databokförlaget AB och Non-Stop Promotion Ltd samt styrelseledamot i CTC Medical AB och Gröna Lunds Tivioli AB. På konstituerande styrelsemöte direkt efter bolagsstämman valdes Petter Fjellstad till styrelsens ordförande. Vidare valdes Joakim Hedin till ny verkställande direktör. För mer information kontakta: Joakim Hedin, VD Vision Park Tel: 0705-21 53 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/26/20010426BIT02000/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/26/20010426BIT02000/bit0001.pdf