Vision Park fullföljer bud på IMG

Vision Park fullföljer bud på IMG Den 12 februari år 2001 offentliggjorde styrelsen i Vision Park Entertainment AB (publ) ett erbjudande till aktieägarna och optionsrättsinnehavarna i Independent Media Group Sweden AB ("IMG") på samtliga aktier och optionsrätter i IMG ("Erbjudandet"). Anmälningstiden löpte från den 19 mars till den 6 april. Vid accepttidens utgång hade aktieägare representerande mer än 90 procent av aktierna och rösterna i IMG accepterat Erbjudandet. Med hänsyn till detta förklarar styrelsen i Vision Park att villkoren för Erbjudandet har uppfyllts och att budet därmed fullföljs. För att ge aktieägare och optionsinnehavare som ännu inte har accepterat Erbjudandet möjlighet att överlåta sina aktier och optioner har styrelsen beslutat att förlänga anmälningstiden till den 19 april. Rätten att dra tillbaka accepter gäller inte under den förlängda anmälningsperioden. För mer information kontakta: Petter Fjellstad, Styrelseordförande Vision Park Tel: +47 92 89 11 80 Erbjudandet riktar sig ej till sådana personer vars deltagande förutsätter ytterligare prospekt, registrerings- eller andra åtgärder än de som följer av svensk rätt. Detta pressmeddelande får inte distribueras i något land där distributionen eller Erbjudandet kräver åtgärder enligt föregående stycke eller strider mot regler i sådant land. Som en följd härav lämnas erbjudandet bland annat inte i USA, Kanada, Australien eller Japan. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/09/20010409BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/09/20010409BIT00600/bit0001.pdf