Vision Park genomför riktad nyemission till Aragon, Banco Fonder, Folksam, Förenade Liv och Länsförsäkringar Styrelsen i Vision Park Entertainment AB har i enlighet med bemyndigande från den ordinarie bolagsstämman den 27 april 2000 beslutat om nyemission om 2 182 000 aktier riktad till svenska institutioner och kapitalförvaltare. Emissionen tillför bolaget cirka 15,3 MSEK före emissionskostnader och ökar antalet utestående aktier till 18 709 717. Största aktieägare är Norsk Vekst vars andel efter emissionen är 15,7 %. Emissionen genomförs till teckningskurs 7 kr per aktie, vilket var gårdagen senaste betalt kurs. De institutioner och kapitalförvaltare som emissionen riktades till är bl a Aragon, Banco Fonder, Folksam, Förenade Liv och Länsförsäkringar. Emissionen genomförs i samarbete med Danske Securities. För ytterligare information kontakta: Joakim Hedin, tillträdande VD Vision Park, 0705-21 53 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT01000/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT01000/bit0001.pdf