Vision Park gör TV-produktioner åt TV4

Vision Park gör TV-produktioner åt TV4 Vision Park Television tecknar avtal med TV4 för att producera ytterligare en säsong av programmet Nicke & Mojje och Gomårr!!!. Avtalet omfattar ytterligare 20 avsnitt vardera av programmen som sänds på TV4 under våren 2001. -- Att producera för TV är helt i linje med vår ambition att vara innehållsleverantör av underhållning till alla relevanta plattformar. Vision Park Televisions kompetens inom området ger oss möjligheten att exploatera våra befintliga underhållningskoncept även till TV-formatet. Vision Park är idag ett av få bolag i Europa som producerar, förlägger och distribuerar underhållning för både PC, TV och Mobila terminaler, säger Vision Parks VD Thomas Brühl Vision Parks produktionsbolag för TV, Vision Park Television, bestående av det förvärvade bolaget Big Bite, är ett av det största fristående barn och ungdoms TV-produktionsbolagen i Skandinavien. Bolaget har erfarenhet av både traditionell TV-produktion och interaktiv underhållning. Nicke & Mojje är ett barn-drama program som kommer att sändas på TV4 varje söndagsmorgon under våren. Programmet sänds för andra säsongen och har i genomsnitt setts av 114 000 tittare per vecka (36 % genomsnittlig tittarandel). Programledare är Niclas Wahlgren och Morgan Johansson. Som en del i marknadsföringen av programmet kommer TV4 den 27:e januari att lansera en skiva med musik från TV-programmet. Gomårr!!! är ett magasin-program för barn mellan 6-12 år som sänds på TV4 på varje lördagsmorgon. Programmet har sänts på TV 4 sedan hösten 1998 och antalet tittare har i genomsnitt uppgått till 153 000 per vecka (42 % genomsnittlig tittarandel). Inför den nya säsongen får magasinet en ny programledare, Linda Ohlsson, som kommer att leda programmet under våren. Gomårr!!! är inne på sin 6:e säsong och recenserades i tidningen Expressen som "det mest genomtänkta och ambitiösa barnprogrammet". Vision Park Television har även gjort produktioner åt TV4, bl a det populära barnprogrammet Rummel och Rabalder samt dokumentärserien Popliv åt Sveriges Television. Ett annat exempel är Odens Öga, ett cd-rom spel där spelarna, via Internet, kunde kvala in i direktsändningen av Kanal 1:s ungdomsprogram Jupiter. För mer information kontakta: Thomas Brühl, VD Vision Park, tel: 08-545 89 200 Ann Charlotte Svensson, Investor Relations Manager, tel: 0706-87 00 87 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/16/20010116BIT00390/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/16/20010116BIT00390/bit0002.pdf