SBI-listade Vision Parks nya CD-romspel "Wannabe" förväntas att sälja mer på lanseringsdagen än succéspelet "BackPacker 2" Det stora förhandsintresset för spelet ger indikationer på att utvecklingskostnaden täcks första dagen. Den 31 mars släpps Vision Parks fjärde självfinansierade spel "Wannabe" i Sverige. -- Vi har fått indikationer på att spelet "Wannabe" kommer sälja fler exemplar på lanseringsdagen än vad "BackPacker 2" gjorde. Detta trots att "BackPacker" redan var ett etablerat varumärke samt en uppföljare till ett succéspel, säger VD Thomas Brühl. De nya självfinansierade spelen genererar tre gånger mer intäkter till Vision Park än bolagets gamla produktgeneration. Det är Vision Parks ambition att samtliga produkter ska täcka sina utvecklingskostnader redan på första försäljningsdagen. -- Vision Parks produktportfölj har en försäljningshistorik som tydligt visar på en lång livslängd. T ex såldes det 20 000 BackPacker 1 under nov-dec 1998, tre år efter dess lansering, kommenterar VD Thomas Brühl vidare. En unik lanseringskampanj har startat i samband med den kommande releasen av "Wannabe". I början av mars släppte Vision Park Records en singel med titelmusik till spelet med artisten Kayo. CD:n distribuerades på omslaget till tidningen Vecko-Revyn. Dessutom pågår en rikstäckande Wannabe Tour i samarbete med bl.a. radiostationen NRJ och Telia. "Wannabe" är en såpopera som utspelar sig i mediavärlden, där det handlar om att bli känd, nå toppen, få makt och sen hålla sig kvar. "Wannabe" är ett kunskapsbaserat underhållningsspel. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Thomas Brühl, VD, Vision Park 08-663 92 40 Vision Park Entertainment AB (publ), Vision Park, har varit noterat på SBI- listan sedan den 24 september 1997 och handeln med aktien sker via Aragon Fondkommission. Bolagets huvudverksamhet består i att utveckla och skapa unika CD-romspel för familje- och massmarknaden. Moderbolaget ligger i Stockholm och utvecklingsbolag finns idag i Göteborg, Köpenhamn, Stockholm och Linköping. Vision Park har idag 9 CD-romspels titlar i sin produktportfölj. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/03/26/19990326BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/03/26/19990326BIT00180/bit0002.pdf