Film som visar hur Lunds Universitet BMC använder digitala anslagstavlor och digital signage.

Report this content

Under cirka två år har VisioSign tillsammans med Lunds Universitet BMC utvecklat en digital kommunikationslösning, anpassad för att snabbt och enkelt förbättra servicen till studenter, forskare och besökare. Idag finns över 60 digitala anslagstavlor baserade på mjukvaran InfoBoard från VisioSign i de olika byggnaderna hos BMC.

7 december 2012

Lunds Universitet har valt InfoBoard för att effektivisera sin internkommunikation. För att minimera det manuella arbetet har man även valt att använda automatkopplingar för den information som uppdateras ofta.

- Detta har gjorts möjligt genom att använda InfoBoards unika HTML-grab, berättar Erik Rudling, teknisk chef på VisioSign. Ett bra exempel på detta är t ex rumsbokningen där man tidigare skrev ut A4-kopior och satte utanför salarna. Idag är InfoBoard integrerad med kundens bokningssystem och uppdaterar sig helt automatiskt.

- Vi är glada att få samarbeta med Lunds Universitet och se hur vi tillsammans hela tiden kan öka kundnyttan med InfoBoard. Därför känns det bra att vi nu kan presentera en film som visar hur det vardagliga arbetet förenklats med hjälp av digitala anslagstavlor och InfoBoard, säger Lasse Lindqvist, VD på VisioSign.

VisioSign är den ledande leverantören av digital internkommunikation på den nordiska marknaden inom industri och offentlig verksamhet. Idag har vi över 5 000 lösningar i drift med kunder över hela världen.

VisioSign har ca 30 anställda och finns representerade i Sverige, Danmark, Norge och England.

Filmen hittar ni på http://www.youtube.com/watch?v=t4-M5BrMCA4

Biomedicinskt centrum är en kreativ forsknings- och utbildningsmiljö i Lund för högkvalitativ experimentell medicinsk forskning med klinisk inriktning. BMC:s toppmoderna lokaler är i hög grad en mötesplats för forskare från olika medicinska discipliner.

VisioSign är en ledande leverantören av digital internkommunikation på den nordiska
marknaden inom industrin och offentliga verksamhet. Idag har vi över 5 000 InfoBoards-lösningar i drift.

Vid frågor kontakta:
Lasse Lindqvist, VD
lasse@visiosign.se

VisioSign har bolag i Sverige, Danmark, Norge och England och har ca 30 anställda och

Tillsammans med våra kunder skapar vi värden genom att använda InfoBoard för att snabbt och enkelt kommunicera med medarbetare och besökare.

Några av våra kunder som idag använder InfoBoard är bland annat Carlsberg, Arla Food, Procordia, Lunds Universitet, Region Halland, Schneider Electric Sverige AB och Saint-Gobain Byggprodukter AB.

För med information: www.visiosign.se

Taggar: