Maldiverna når rekord med över 1,8 miljoner besökare år 2023

Report this content

Denna vecka välkomnade Maldiverna den 1,8 miljonte turisten för året 2023 och därmed nådde det uppsatta målet för turist ankomster under året. Maldivernas marknadsförings- och PR-företag (MMPRC/Visit Maldives) höll en färgstark ceremoni för att markera detta historiska tillfälle. Detta är första gången som Maldiverna har välkomnat över 1,8 miljoner resenärer till landet och markerar det högsta antalet ankomster hittills.

"Vi är oerhört stolta över denna prestation och förblir fast beslutna att nå uppsatta mål för vår turistnäring även nästa år. Varje besökare som anländer till Maldiverna blir häpna av den naturliga skönheten i vårt land, den varma gästfriheten och det oöverträffade utbudet av platser att bo på och aktiviteter att uppleva. Vi finns här för att se till att den perfekta semestern väntar på våra internationella besöka i “The Sunny Side of the Life", sa VD för Visit Maldives, Ms Fathmath Thaufeeq.

Visit Maldives har genomfört marknadsföringskampanjer kontinuerligt under hela 2023. Strategin och kampanjerna fokuserar på den enastående skönheten och de upplevelser som Maldiverna har att erbjuda. En höjdpunkt under året var framgången med Visit Maldives Storytellers’ Conference 2023. De strategiska marknadsföringsaktiviteterna syftade särskilt till att öka besökarantalet under lågsäsongen med hållbara turistupplevelser. Detta möjliggjorde för Maldiverna att ytterligare befästa sin placering som en av världens toppdestinationer. Framgången med dessa kampanjer erkändes på den globala scenen under World Travel Awards-evenemanget, där MMPRC och Maldiverna vann kvällens tre högsta utmärkelser. Maldiverna tilldelades den prestigefyllda titeln Världens Ledande Destination för fjärde året i rad, tillsammans med att bli mottagare av det nyinförda Global Tourism Resilience Award för att strategiskt ha återbyggt kapacitet för att återhämta sig snabbt efter eventuella störningar. MMPRC erkändes för sitt arbete med att främja Maldiverna som en destination med priset för Världens Ledande Turistbyrå för andra året i rad.

Om MMPRC Maldives Marketing & PR Corporation (MMPRC) är ett statligt ägt företag med uppdrag att marknadsföra Maldiverna som en turistdestination världenrunt med varumärket "Maldives" och slogan “Maldives… The Sunny Side of Life”. MMPRC agerar som en oberoende och autonom enhet under ledning av en styrelse utsedd av Maldivernas president. MMPRC marknadsför Maldiverna på globala marknader med en integrerad 360-graders marknadsföringsinsats. MMPRC har också utsett PR- och handelsrepresentationer på fler än 15 centrala globala marknader.

Telefon:+9603323228

Email: news@visitmaldives.com

Taggar:

Snabbfakta

Citat

VD för Visit Maldives, Ms Fathmath Thaufeeq.