• Visma/

AI-utvecklad schemaläggning från Visma väntar PostNords över 14 000 medarbetare

PostNord har valt schemaläggnings- och bemanningssystemet Medvind WFM från Visma. Systemet som använder AI och optimeringsteknologi löser snabbt och effektivt behovet att lägga scheman som uppfyller resursbehovet bäst.

–  Med hjälp av Autoschema, ett kraftfullt verktyg i Medvind WFM som nyttjar AI på absolut bästa sätt, är jag övertygad om att PostNord kommer att kunna effektivisera sina processer, säger Sofia Gerstenfeld, vd på Visma Enterprise. Och jag är mycket stolt och glad att vi än en gång fått förtroendet att leverera en lösning som optimerar PostNords verksamhet, säger Sofia.

Medvind WFM kommer att innebära stora möjligheter för PostNord att effektivisera sin verksamhet. Effekten av att använda resurserna på bästa sätt säkerställer att bemanningen är rätt utifrån verksamhetens behov. Schemaläggning med Medvind WFM innebär en möjlighet till planering på mycket hög detaljnivå som säkerställer efterlevnad av regelverk och optimal bemanning

PostNords förändringsresa med Medvind WFM kommer att påbörjas under hösten och planen är att gå i drift under våren 2024. Förutom att optimera och effektivisera schemaläggnings- och bemanningsprocessen produceras tidtransaktioner som därefter hanteras vidare i lönesystemet HR-plus från Visma.

Läs mer om Medvind WFM

För mer information, kontakta gärna

Sofia Gerstenfeld, vd för Visma Enterprise AB, 010-141 15 01, sofia.gerstenfeld@visma.com

Charlotte Goemans, Senior Sales Executive, Visma Enterprise AB, 0761-08 81 82, charlotte.goemans@visma.com

Om Visma
Visma är en ledande leverantör av affärskritisk programvara i molnet, med en omsättning på 2,06 miljarder euro under 2022, 14 500 anställda och 1,6 miljoner kunder i Europa och Latinamerika. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer av alla storlekar, möjliggör vi ett mer effektivt och välmående samhälle. Besök oss på visma.se.