Björn Mattsson ny vd för Visma Software

Finlandssvensken Björn Mattsson har utsetts till Visma Softwares nye vd. Närmast kommer Björn Mattsson från Europaledningen för världens åttonde största programvaruföretag, amerikanska BMC Software. I sitt nya uppdrag siktar den nye vd:n på att Visma Software ska bli marknadsledande inom sina segment.

Efter en lång process står det nu klart att Visma Software lyckats rekrytera en verklig tungviktare till vd-posten. Björn Mattsson har sedan 1984 haft ledande befattningar inom amerikanska IT-företag. De senaste fem åren har han varit Finlandschef, Nordenchef och senast chef för partnerförsäljning på BMC Software.

- Det finns stor potential i Visma Software, bolaget har ett mycket gott renommé och kunderna ger våra produkter högsta möjliga betyg. Bolaget genomför nu en verklig satsning och jag ser fram emot att använda mina kunskaper om försäljning till nytta för Visma. Min målsättning är mycket tydlig. Visma Software ska vara marknadsledande inom de segment vi arbetar i. Att jag har stort fokus på försäljning och kundnytta kommer att bli tydligt och jag ser mycket fram emot att få lära känna såväl kunder som mina nya medarbetare, säger Björn Mattsson, ny vd på Visma Software.

Björn Mattsson har under många år haft Stockholm som sin yrkesmässiga bas och flyttar i och med det nya uppdraget från Finland till Stockholm med sin familj. Han kommer att vara stationerad på Visma Software i Stockholm.

För mer information kontakta:
Björn Mattsson, vd Visma Software AB, 08-693 90 00, bjorn.mattsson@visma.com

Taggar: