Dollarstore väljer Vismas lönesystem Agda PS

Dollarstore sökte ett molnbaserat lönesystem med utökad flexibilitet och automation. Med Agda PS ser Dollarstore möjligheter att växa och på ett mer effektivt sätt hantera de runt 2 000 månatliga löner och 12 000 anställningsavtal som årligen behöver signeras i systemet. Arbetet inleds i januari 2024.

– Vi är glada att kunna välkomna Dollarstore till Agda PS och Vismafamiljen! Dollarstore växer och med vår breda HRM Suite i Agda PS kommer de kunna effektivisera sin lönehantering och anställningsprocess, inte minst genom vår onboarding-modul med digital signering, säger Sofia Gerstenfeld, vd på Visma Enterprise.

Samarbetet innebär att ytterligare en betydande spelare inom detaljhandeln ansluter till raden av Agda PS-användare. En stor anledning till att Dollarstore valde just Agda PS var leverantörens goda rykte inom retail:

– Många inom vår bransch använder Agda PS, vilket är en stor fördel för oss. Vi vet också att många använder samma tidssystem som vi, och att integrationen med Agda PS funkar bra, så det kändes som rätt beslut, säger Marita Dahlström, Payroll Manager på Dollarstore.

Tack vare smidiga integrationer kan Dollarstore behålla sitt befintliga tidssystem, men kommer framöver att, förutom lön, avvikelserapportering och reseutlägg, hantera hela sin anställningsprocess i Agda PS. Dollarstore ser fram emot att hela organisationen kommer att få en helt annan insyn i lönerapporteringen.

– Vi vill att våra chefer ska ha enklare tillgång till information och kunna plocka ut rapporter. Många visstidsanställningar och medarbetare som går upp och ner i tid innebär väldigt mycket manuellt jobb idag. Men framöver kommer löneavdelningen slippa att manuellt registrera uppgifter i både tidssystemet och lönesystemet – informationen kommer att överföras automatiskt mellan systemen, säger Marita Dahlström.

För mer information kontakta:
Sofia Gerstenfeld, vd Visma Enterprise AB

Mail: sofia.gerstenfeld@visma.com

Marita Dahlström, Payroll Manager Dollarstore
Mail: marita.dahlstrom@dollarstore.se

Om Visma Enterprise
Visma Enterprise utvecklar lösningar som automatiserar och förenklar verksamhetskritiska processer. Det ger våra kunder och deras medarbetare möjlighet att fokusera på det som gör dem framgångsrika.

Om Visma
Visma är en ledande leverantör av affärskritisk programvara i molnet, med en omsättning på 2,1 miljarder euro under 2023, 15 000 anställda och 1,6 miljoner kunder i Europa och Latinamerika. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer av alla storlekar, möjliggör vi ett mer effektivt och välmående samhälle. Besök oss på visma.se.