Fem kommuner i Uppland väljer digitalt upphandlingsverktyg från Visma

De fem Upplandskommunerna Knivsta, Heby, Östhammar, Enköping och Tierp väljer det digitala upphandlingsverktyget Visma TendSign för att effektivisera sin gemensamma offentliga upphandling.

– Visma TendSign är Sveriges ledande tjänst för offentlig upphandling och med den kommer de här kommunerna att få en effektivare process med snabbare, billigare och säkrare upphandlingar, säger Stefan Norr, försäljningschef på Visma Commerce.

De fem kommunerna Knivsta, Heby, Östhammar, Enköping och Tierp väljer Visma TendSign för att effektivisera processen för sin gemensamma offentliga upphandling. Tillsammans har de sedan lång tid tillbaka samarbetat kring upphandling inom ramen för Uppsam.

Visma TendSign har funktionalitet som klarar att hantera samtliga kommuners upphandlingar inom Uppsam. Målet är att effektivisera upphandlingsprocessen med fokus på användarvänlighet och kostnadseffektivitet. Efter att ha utvärderat både pris och kvalitet föll valet på Visma Commerce och Visma TendSign.

– Vi brinner för att förenkla och effektivisera affärsprocesser och därför är vi särskilt glada för att de fem kommunerna i Uppland har valt Visma Commerce och TendSign för att göra just det, säger Stefan Norr.

För mer information, kontakta gärna:
Stefan Norr, försäljningschef på Visma Commerce, 073-398 11 55, stefan.norr@visma.com

Om Visma TendSign
Visma TendSign är Sveriges ledande tjänst för upphandling. Den används redan idag av statliga myndigheter, kommuner, regioner och privata bolag. Med Visma TendSign får verksamma inom offentlig upphandling en effektivare arbetsprocess.

Om Visma Commerce
Visma Commerce är Nordens största leverantör av inköps-, upphandlings- och anbudstjänster. Vi är den naturliga länken mellan köpare och säljare inom privat och offentlig sektor.

Taggar: