Folkuniversitetet utbildar med program från Visma

Visma Spcs har träffat ett av sina hittills största avtal på utbildningsområdet. Avtalet innebär att Folkuniversitetet får möjlighet att ta in marknadens mest använda ekonomiprogram i all sin utbildningsverksamhet.

- Folkuniversitetet har under lång tid använt Visma Spcs utbildningslicenser, säger Peter Mikulic på Folkuniversitetets Service AB. Nu samordnar vi användandet, får tydligare uppföljning av programinnehaven och kan göra programmen tillgängliga på alla våra 40 utbildningsorter.

Avtalet mellan Visma Spcs och Folkuniversitetet trädde i kraft den 1 mars och omfattar programserien Visma Administration, Visma Lön 600, Visma Bokslut, Visma Förening, Visma Skatt Proffs, Visma Koncern, Visma Analys, Visma Anläggningsregister och Visma Revision.

- Folkuniversitetet blir med det här avtalet en viktig kund för oss på utbildningsområdet, säger Anette Citron, som ansvarar för skol- och utbildningsområdet hos Visma Spcs. Folkuniversitetets verksamhet har stor bredd när det gäller att utbilda exempelvis blivande och redan etablerade företagare.

Visma Spcs har sedan tidigare avtal med flera andra utbildningsföretag, men också med hundratals gymnasieskolor. Vidare finns företagets program och tjänster i Ung Företagsamhets verksamhet samt på universitet och högskolor.

Läs merwww.vismaspcs.se/utbildningslicenser

För mer information kontakta:
Rolf Dahlberg, vd Visma Spcs, 0470-70 60 39, rolf.dahlberg@visma.se
Anette Citron, ansvarig skola och utbildning Visma Spcs, 0470-70 61 32, anette.citron@visma.se
Peter Mikulic, Folkuniversitetets Service AB, 08-679 29 50, peter.mikulic@folkuniversitetet.se

Folkuniversitetet
är ett studieförbund bildat av fem stiftelser vid universiteten i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Lund och Umeå. Verksamheten bedrivs på ett 40-tal orter i Sverige. Varje år deltar cirka 130000 personer i ungefär 18 000studiecirklar. Folkuniversitetet har även verksamhet för att möta arbetsmarknadens behov av utbildning och utveckling för arbetssökande. Företag, förvaltningar och myndigheter finns också bland beställarna när det exempelvis gäller behovsanalyser och specialanpassade utbildningar.

Taggar: