Lönespecifikation i Agda PS nu i Kivras digitala brevlåda

Visma Enterprise har ingått ett nytt samarbete med den digitala brevlådan Kivra. Samarbetet innebär att lönespecifikationer i Agda PS kan skickas till Kivras säkra brevlåda. Därmed stärker Visma sin position som en av de ledande leverantörerna av system och tjänster inom löne- och personalområdet på den svenska marknaden.

─ För oss på Visma Enterprise är det viktigt att satsa på digitalisering och automatisering. Det gör vi genom att utveckla våra egna system och tjänster, men också genom att samarbeta med de smartaste systemen på marknaden, som Kivra. På det sättet hjälper vi våra kunder att anpassa sig till den nya tekniken och skapa nya, digitaliserade arbetssätt, säger Sofia Gerstenfeld, vd på Visma Enterprise.

Samarbetet gör det möjligt för alla anställda hos Visma Enterprise-kunder som använder Agda PS att ta emot och arkivera lönespecifikationer i sin egen privata, digitala brevlåda. Kivra är en säker brevlåda kopplad till personnumret och hit skickas exempelvis fakturor, årsbesked och lönespecifikationer från företag och myndigheter.

Bli en miljöhjälte
I dag använder cirka 600 000 personer i Sverige tjänsten. Drygt 500 svenska företag och myndigheter har anslutit sig och ställer nu om till att skicka sin post digitalt.

─ Vi är mycket glada över att bli en partner till Visma och hjälpa deras kunder att minska negativ miljöpåverkan, öka säkerheten och förenkla vardagen, säger Stefan Krook, vd för Kivra.

Sofia Gerstenfeld, vd för Visma Agda, 010-141 15 01
Stefan Krook, vd för Kivra, 0701-11 12 13

Kivra är Sveriges digitala brevlåda. Cirka 10 procent av befolkningen använder redan tjänsten och antalet avsändare växer snabbt. Kivra är ett anagram på arkiv (kasta om bokstäverna i Kivra och ordet arkiv bildas). I takt med att fler företag och myndigheter ansluter sig kommer fler automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av sin post i Kivra. Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

Visma Enterprise är den ledande leverantören av affärs- och HR-lösningar för offentlig verksamhet i Sverige. Visma Enterprise har 2 500 kunder i många storlekar och branscher. På den privata marknaden är Visma Enterprise kända för löne- och personalsystemet Agda PS. Över en miljon svenskar får varje månad sin lönespecifikation från Visma Enterprise.

Taggar: