Mobil kassa skapar merförsäljning

Visma Retails mobila kassor levereras i praktiska lådor, en för kassa med tillbehör och en för kommunikationen. Det gör det enkelt och säkert att ta det med sig ut ur butiken.

I-Sport Väst tillhör INTERSPORT-kedjan och omfattar nio butiker i Göteborg. I somras gjorde man en stor satsning för att möta kunderna utanför butikerna under Gothia Cup. Ett 1000 m2 tält fylldes med attraktiva varor vilket lockade många sportiga besökare och gav stor merförsäljning.

För att serva alla kunder på bästa sätt hade man fyra mobila kassor från Visma Retail med full funktionalitet samt kortbetalning i tältet. Fredrik Krantz som är ansvarig för I-Sport Väst i Göteborg är mycket nöjd med hur allt fungerade.

- De mobila kassorna fungerade utmärkt. Det var i stort sett bara för oss att packa upp ur lådorna, sätta ihop delarna och köra. Mycket smidigt och enkelt.

I-Sport Väst är mycket nöjd med försäljningen under Gothia Cup och ser även fler användningsområden för mobila kassor både i och utanför butikerna.

- Andra användningsområden utöver olika event kan vara utförsäljning och kampanjer både i och utanför butiken då man på ett enkelt sätt kan sätta upp de mobila kassorna och starta försäljningen på kort tid avslutar Fredrik Krantz.

För mer information kontakta Kicki Berg, Account Manager/Visma Retail AB, +46 768369804, kicki.berg@visma.se

INTERSPORT är en frivillig fackhandelskedja. Det betyder att alla INTERSPORT-butiker ägs och drivs av enskilda köpmän, som samarbetar under det gemensamma varumärket INTERSPORT. I Sverige finns det ca 145 INTERSPORT-butiker med en omsättning på 3 miljarder kronor 2006. I juli 2007 förvärvade företaget 50 procent av INTERSPORTs medlemsägda butiker i Göteborg av bolaget I-Sport Väst AB. Totalt omfattar detta nio butiker med en omsättning om drygt 250 mkr. Läs mer på www.intersport.se