Preem förnyar och utökar samarbetet med Visma

Visma har tecknat nytt och utökat avtal med Preem avseende förvaltning och utveckling av Preems kontokortssystem för företagskunder. Ordern är värd cirka 9 miljoner svenska kronor.

Samarbetet med Preem inleddes 1995 och har omfattat utveckling och förvaltning av lösningen för Preems kontokortssystem, så att det kontinuerligt möter förväntningarna från kunder och marknad.

– Visma har visat att de är en pålitlig leverantör som står för hög kvalitet och kompetens. Därför har vi valt att inte bara fortsätta utan även utöka samarbetet, säger Charlotte Barkeskog på Preem.

– Preem är en kund med högt ställda krav på sin verksamhetskritiska hantering av kontokortsystemet. Det är mycket tillfredställande att vi kan tillhandahålla rätt IT-stöd så att Preem i sin tur kan ge den service som deras kunder förväntar sig. Ordern är ett resultat av en långsiktig relation med Preem och en kvittens på vår förmåga att förvalta och utveckla verksamhetskritiska system för våra nyckelkunder, säger Andreas Wikholm, vd för Visma Sirius.

Visma levererar sedan 2006 även redovisningstjänster och lönehantering för en stor del av stationsägarna inom Preem.

För mer information kontakta
Per-Olov Lindgren, affärsområdeschef Visma Sirius, 08-633 22 40, per-olov.lindgren@visma.com
Charlotte Barkeskog, gruppchef Applications Marknad Preem, 010-450 12 60

Om Preem
PREEM AB (publ) är Sveriges största drivmedelsföretag och svarar för 80 procent av den svenska raffinaderikapaciteten och 30 procent av den nordiska. Totalt är raffinaderikapaciteten över 18 miljoner kubikmeter råolja vid Preems två helägda raffinaderier, vilket gör Preem till Nordens största raffinör. Preemraff Lysekil och Preemraff Göteborg är två moderna och högeffektiva raffinaderier som ligger i framkant när det gäller framställning av miljöanpassade petroleumprodukter. Mer än två tredjedelar av Preems produktion exporteras till ett värde av drygt 38 miljarder kronor (2009). Det gör Preem till ett av landets större exportföretag. Preem har ett rikstäckande servicenät med över 600 drivmedelsstationer för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 300 anställda, varav 900 arbetar vid raffinaderierna. Tillsammans med personal hos återförsäljare och partners är man cirka 3 400 medarbetare som möter kunderna under Preems varumärke. Preems omsättning var 73,6 miljarder kronor under 2009. Mer information finns på www.preem.se.

Taggar: