Quinyx och Visma i samarbete på löneområdet

Quinyx AB och Visma inleder ett samarbete för att kunna erbjuda en bättre helhetslösning inom löneoutsourcing till sina kunder. Visma Services blir återförsäljare till Quinyx och kommer att erbjuda Quinyx Workforce Management till nya och befintliga kunder.

– Quinyx har en spännande produkt som är användarvänlig och utvecklad med modern teknik. Genom att integrera Quinyx Schema och Quinyx Tid som en del av vårt outsourcingerbjudande kommer vi kunna leverera en ännu bättre tjänst till våra kunder, säger Michael Widén, affärsområdeschef för Lön på Visma Services.

Personalintensiva verksamheter
Samarbetet innebär att Visma kan effektivisera arbetsprocessen genom att erbjuda Quinyx som en del av sin lösning för hantering av exempelvis schemaläggning i personalintensiva verksamheter.

– Kunden får dessutom ett bra verktyg för planering, prognos och uppföljning av sin personal, säger Michael Widén.

– Vår produkt kommer att komplettera Visma Services erbjudande väl. Quinyx Workforce Management är redan i dag anpassat för servicebyrådrift och innehåller flera funktioner för våra partners att själva lägga upp och administrera sina egna kunder. Det är också väldigt enkelt att snabbt komma över relevant data för att kunna hjälpa kunderna ännu snabbare, säger Erik Fjellborg, vd för Quinyx AB.

Omfattar hela Norden
Samarbetet kommer att omfatta hela Norden, där både Quinyx och Visma redan i dag har verksamhet och anpassade lösningar.

Erik Fjellborg, vd för Quinyx AB, 073-959 81 87, erik.fjellborg@quinyx.com
Michael Widén, affärsområdeschef hos Visma Services, 08-505 769 71 michael.widen@visma.se

Quinyx AB
utvecklar det webbaserade systemet Quinyx Workforce Management. Systemet kombinerar kraftfulla planerings- och prognosverktyg med kommunikation och interaktion för både anställda och arbetsgivare. Quinyx Workforce Management är speciellt framtaget för personalintensiva verksamheter som kräver snabba ändringar i schemat. McDonald’s, ICA, SF Bio, Cervera och Subway är exempel på några kunder. Mer information finns på www.quinyx.com.

Taggar: