Södra väljer Visma Spcs som ny samarbetspartner för digitala tjänster

Sveriges största skogsägarförening Södra och Visma Spcs inleder ett långsiktigt samarbete kring digitala tjänster och ekonomisystem för Södras 52 000 medlemmar. Södra kommer därmed att kunna erbjuda ett unikt erbjudande till sina medlemmar med skogsekonomi och rådgivning.

Visma Spcs tillhandahåller Södra Skogsekonomi med en modern och heltäckande SaaS-tjänst för byråstöd, löpande redovisning, bokslut och deklaration.

– Vi är glada att tillsammans med Visma Spcs kunna utveckla en digital tjänst och ett erbjudande till Södras familjeskogsbrukare som innebär att vi kombinerar skogsekonomin och den skogliga rådgivningen på ett unikt sätt. Den korsbefruktning detta erbjudande innebär, skapar förutsättningar för både starkare skogsägarskap och ökad lönsamhet. En bra helhet som kan göra vardagen som skogsägare enklare och bättre, helt enkelt, säger Mia Stavert, chef för skogsekonomi på Södra.

Södra skogsekonomi vill kunna erbjuda sina 52 000 medlemmar digitala tjänster för löpande redovisning, bokslut och deklaration. Erbjudandet är i linje med Södras drivkraft i att stärka skogsägarskapet och lönsamheten för skogsgården.

Tjänsten innehåller funktioner så att Södras medlemmar själva ska kunna göra sin löpande redovisning men också funktioner för bokslut och deklaration där Södra Skogsekonomi med hjälp av system för byråstöd kommer att agera service och rådgivning, för att på bästa sätt hjälpa medlemmarna i deras skogsekonomiska behov.

– Vi är självklart otroligt glada och stolta över att Södra har valt oss som samarbetspartner. Med vår kunskap när det kommer till redovisning för småföretagare och hur man bygger upp en lönsam byråverksamhet, i kombination med vår helhetslösning för molnbaserade ekonomissystem, kommer vi tillsammans med Södra förenkla och effektivisera medlemmarnas administrativa arbete i vardagen. Detta gör att Södra och dess medlemmar kan få än mer tid för att fokusera på att förädla och förnya skogsgårdens värden, säger Linda Olsson, försäljning- och marknadschef på Visma Spcs.

För mer information, vänligen kontakta:
Mia Stavert, chef för skogsekonomi, Södra, maria.stavert@sodra.com
Linda Olsson, försäljning och marknadschef, Visma Spcs, linda.olsson@visma.com
Malin Fredriksson, pressansvarig Visma Spcs, malin.fredriksson@visma.com, 0733 13 43 88

Om Södra
Södra bildades 1938 ur idén om att vi är starkare tillsammans. I dag är Södra Sveriges största skogsägarförening med 52 000 familjeskogsbrukare som medlemmar. Tillsammans äger Södras medlemmar en världsledande industri som förädlar skogsråvaran till förnybara produkter inom massa, trä, byggsystem, flytande bioprodukter och energi. I vår skogsindustri jobbar 3 300 medarbetare och under 2022 omsatte Södra 33 miljarder kronor. Våra produkter exporteras över hela världen och tillsammans bidrar vi till ett naturligare samhälle. Med rötterna i skogen skapar vi framtiden.

Om Visma Spcs
Vi har alltid trott på att människor och samhället i stort växer och mår bättre när fler vågar göra företag av det bästa de vet. Därför vill vi förenkla och göra administration till det lättaste som finns med våra självkörande ekonomisystem. Det är vår passion, och vi kommer fortsätta finnas vid din sida när du förverkligar din. Besök oss på vismaspcs.se

Citat

Vi är glada att tillsammans med Visma Spcs kunna utveckla en digital tjänst och ett erbjudande till Södras familjeskogsbrukare som innebär att vi kombinerar skogsekonomin och den skogliga rådgivningen på ett unikt sätt. Den korsbefruktning detta erbjudande innebär, skapar förutsättningar för både starkare skogsägarskap och ökad lönsamhet. En bra helhet som kan göra vardagen som skogsägare enklare och bättre, helt enkelt.
Mia Stavert, chef för skogsekonomi på Södra
Vi är självklart otroligt glada och stolta över att Södra har valt oss som samarbetspartner. Med vår kunskap när det kommer till redovisning för småföretagare och hur man bygger upp en lönsam byråverksamhet, i kombination med vår helhetslösning för molnbaserade ekonomissystem, kommer vi tillsammans med Södra förenkla och effektivisera medlemmarnas administrativa arbete i vardagen. Detta gör att Södra och dess medlemmar kan få än mer tid för att fokusera på att förädla och förnya skogsgårdens värden.
Linda Olsson, försäljning- och marknadschef på Visma Spcs