Teknikkonsulten Grontmij väljer Visma

Visma Software välkomnar Grontmij AB som ny kund till tid- och projektsystemet Visma PX. Samtliga 800 medarbetare i Grontmijs svenska verksamhet kommer att beröras av det nya affärssystemet, eftersom det bland annat hanterar tidsrapporteringen.

Med Visma PX får Grontmijs uppdragsledare enklare att följa upp lönsamheten i projekt, öka transparensen i pågående projekt samt bidra till minskad administration. Tack vare en stark, integrerad ekonomimotor i systemet kommer de ekonomiska flödena automatiseras och risken för fel minimeras i hela bolaget.

− Visma PX kommer att bli ett strategiskt hjälpmedel och bidra till bättre överblick av projekten. Det leder till förbättrad kontroll och därmed även ökad lönsamhet. Införandet av systemet gick enligt tidsplanen och kändes väldigt fokuserat kring flöden och ekonomi ,vilket underlättar för användarna, menar Peter Tauberman, CFO på Grontmij AB.

Kunder med höga krav
Grontmij är tekniska konsulter inom energi, samhällsbyggnad och husbyggnad. Med omkring 9 000 medarbetare är Grontmij Europas tredje största teknikkonsultbolag. Grontmij i Sverige är rikstäckande med cirka 800 konsulter på ett 25-tal orter.

− Att Grontmij valde Visma PX visar än en gång att Visma levererar system till namnkunniga företag inom teknikkonsultbranschen, säger Carola Lissel, vice vd på Visma Software AB. Grontmijs kunder kommer att uppskatta de detaljerade fakturorna och dagboksrapporteringen som mer och mer efterfrågas i upphandlingar.

För mer information, kontakta
Carola Lissel, vvd/försäljningsdirektör på Visma Software, 0704-26 61 16, carola.lissel@visma.com
Peter Tauberman, CFO på Grontmij AB, 010-480 10 22, peter.tauberman@grontmij.com

Taggar: