Vinn 100 000 kronor med din bästa affärsidé

Hör du till dem som går och bär på en bra men oanvänd affärsidé? Nu har du chansen att förverkliga den och samtidigt tävla om ett förstapris på 100 000 kronor.

Bakom initiativet till tävlingen, som går under namnet Affärschansen, står affärstidningen Driva Eget och Berghs School of Communication i Stockholm. Projektet sponsras av banken SEB och programföretaget Visma Spcs.

- Att stödja tanken på att fler ska ha chansen att komma igång med nya företag är viktigare än någonsin just nu, säger Rolf Dahlberg, vd i Visma Spcs. Vi ska komma ihåg att några av världens mest framgångsrika företag startats i lågkonjunkturer, så chansen kan vara bättre än någonsin för dem med bra idéer.

Den vinnande affärsidén belönas med 100 000 kronor. Pengarna kan antingen användas för att starta ett aktiebolag, som kapital i en enskild firma eller sättas in i ett redan existerande företag.

Sista anmälningsdag är den 26 maj och den 31 maj presenteras de tio bidrag som går vidare till en final i september. Mer information finns på www.affarschansen.se.

Rolf Dahlberg, vd Visma Spcs AB, 0470-70 60 39, rolf.dahlberg@visma.se