• Visma/

Visma Accounting Awards 2023: Årets vinnare är Natural Numbers och Keeper AB

För sjätte året i rad utsågs vinnarna i Visma Accounting Awards. Idag delades priserna ut på Ekonomi & Företagsmässsan. Årets vinnare i kategorin Kundernas pris är Natural Numbers och Medarbetarnas pris vanns av Keeper AB, båda byråerna är verksamma i Stockholm.

– Vi vill genom dessa priser inspirera fler byråer till att arbeta med smarta processer och tidseffektiva ekonomisystem som skapar tid till rådgivning och omtanke för kunderna och medarbetarna. Ett hållbart företagande och arbetsliv hos byråerna skapar ännu bättre förutsättningar för att deras kunder ska utvecklas och bli ännu bättre i sitt företagande, säger Charlotte von Sydow, vd för Visma Spcs.

Visma Accounting Awards instiftades 2018 och syftet med priset är att lyfta och hylla redovisningsbyråer som utvecklar både svenskt näringsliv och sina egna medarbetare.

Priset består av en halv dags workshop eller seminarium med Vismas branschexpert inom redovisning och revision – Jan Söderqvist. I vinsten ingår även resa, hotell och förberedelser. Prisutdelare var Åsa Ringius Alvarez och Jan Söderqvist från Visma Spcs.

Kundernas pris

Citat från vinnaren – Natural Numbers

– Det känns fantastiskt kul! Att bli nominerad av sina egna kunder och med så fina nomineringar att de faktiskt tog hem priset åt oss. De gör oss väldigt glada och överraskade. Våra kunder står ju i centrum och vi utvecklar våra tjänster, paketeringar och erbjudande utefter kunderna, så detta känns som ett kvitto på att vi gör rätt, säger Tintti Dahlin, grundare av Natural Numbers

Juryns motivering:

En modern redovisningsbyrå med extra allt. De jonglerar med smarta processer, dansar genom arbetsflöden och skapar konfetti för sina kunder genom rådgivning och omtanke. Det här är en redovisningsbyrå som gör det lilla extra för alla sina kunder.

Medarbetarnas pris

Citat från vinnaren – Keeper AB

- Detta känns överväldigande och helt otroligt! Det känns som att vi faktiskt fått ett ultimat bevis på att vi gör rätt och eftersom vi båda även är ledare på Keeper så känns det här jättekul, säger Lisa Tunón och Hanna Montoya, ledare på Keeper AB.

Juryns motivering:

En blomstrande byrå där varje medarbetare verkligen räknas och har chansen att växa. Här är skratten mellan kollegorna en viktig del av gemenskapen, och teamet är starkt sammanhållet med en fantastisk "Vi"-känsla.

Juryn som har utsett årets vinnare har bestått av Charlotte von Sydow, VD, Kajsa Lüning, HR Manager, Linda Olsson, affärsområdeschef för redovisningsbranschen, Simo Panas, affärsområdesansvarig för byråsegmentet, Boo Gunnarson, företagarexpert. Samtliga i juryn är från Visma Spcs.

Om Visma Accounting Awards:
Sveriges bästa redovisningsbyråer hjälper företagare att utvecklas och nå sina mål. De bygger också arbetsplatser med en fantastisk kultur som stöttar medarbetarna i att nå sin fulla potential. Priset delas varje år ut till den byrå vars kunder eller medarbetare på bästa sätt berättar hur byrån lever upp till andan i Visma Accounting Awards.

Se bifogade bilder av vinnarna för publicering. Foto: Johan Svensk

För mer information, kontakta gärna:
Charlotte von Sydow, vd för Visma Spcs, 070-392 01 22, charlotte.von.sydow@visma.com

Maria Nickolausson, Creative leader & Head of Partners Accounting Office, Visma Spcs,
070-377 77 58, maria.nickolausson@visma.com

Taggar: