Visma Agda och Aditro Public bildar Visma Enterprise

Visma Agda AB och Aditro Public AB går ihop och bildar Visma Enterprise AB. Det nya företaget börjar verka vid årsskiftet och stärker ytterligare Vismas position som en ledande leverantör av system och tjänster inom ekonomi, HR och lön på den svenska marknaden.

– Vi kompletterar varandra på ett bra sätt. Tillsammans ökar vi konkurrenskraften och förmågan att leverera ännu bättre, flexibla och effektiva lösningar till befintliga och nya kunder, både inom offentlig sektor och på den privata marknaden, säger Sofia Gerstenfeld, som blir vd på Visma Enterprise.

Visma förvärvade Aditro Public i augusti 2015. Den 1 januari 2016 bildar Visma Agda AB och Aditro Public AB det gemensamma företaget Visma Enterprise AB.

Fler kontor i Sverige
Visma Enterprise huvudkontor kommer att ligga i Stockholm och verksamheten ska bedrivas från 12 kontor i Sverige. Produktportföljerna följer med respektive företag in i det nya. Vd Sofia Gerstenfeld har i dag samma roll på Visma Agda och Aditro Public.

─ Sammangåendet gör det möjligt för oss att erbjuda ännu fler produkter, tjänster och kontor. Med Visma Enterprise fortsätter vi att utveckla vårt erbjudande inom ekonomi, HR och lön enligt samma strategier som i dag, säger Sofia Gerstenfeld.

Sofia Gerstenfeld, vd, Visma Enterprise, 010-141 15 01

Aditro Public AB är ledande leverantör av lösningar för lön, ekonomi och HR inom offentlig sektor i Sverige. Företaget har fler än 200 kunder inom kommun och landsting/regioner och erbjuder en bred portfölj av programvaror. Omsättningen 2014 var 368 MSEK och företaget har 183 anställda. Aditro Public ingår sedan augusti 2015 i Vismakoncernen.

Visma Agda AB är en av de ledande leverantörerna av löne- och HR-lösningar inom privat sektor i Sverige och har cirka 1 700 kunder. Företaget har en bred portfölj av programvaror och har funnits på marknaden sedan 1978. Visma Agda hette tidigare Agda Lön och bytte namn när Visma förvärvade företaget i april 2012. Omsättningen 2014 var 142 MSEK och företaget har 110 anställda.

Taggar: