Visma bästa lösningen när Canon väljer affärssystem

- Visma erbjöd den bästa lösningen när vi ställde ett antal olika leverantörer inför vår kravlista, säger Erik Hedberg, affärsutvecklare hos Canon. De var de enda som kunde erbjuda ett system som både passar den mindre användaren, dvs våra Business Centers, och de centrala kraven.

Vismas leverans till Canon består av flera olika delar. Underleverantörerna Touchdown Computer Systems och Incepta Systems hanterar hela implementeringen för Canon. Kärnan i systemet utgörs av affärssystemet Visma Global. Därifrån görs kopplingar till elektronisk fakturering i Visma Invoice Manager samt till Canons egna CRM- och serviceordersystem.

- Vi ansluter våra Business Center i en takt av ungefär ett i månaden, vilket innebär att hela processen är klar i början av 2009, berättar Erik Hedberg. På det viset kan vi hela tiden säkerställa att allt fungerar som det ska. Våra erfarenheter från den första installationen, som gjordes för en månad sedan i Luleå, är bara positiva.

För Visma är leveransen till Canon den hittills största Globalaffären i Sverige.

- Det är mycket glädjande för oss att med den här affären kunna visa hur smidigt Vismas lösningar går att integrera med varandra och med tredjepartslösningar, säger Sven-Erik Hattenhauer, försäljningsansvarig för Visma Global. Samtidigt har vi också kunnat visa hur Visma på ett professionellt vis kan uppträda som en enda motpart till en kund, även när flera leverantörer är med i bilden.

För mer information kontakta Stefan Widén, vd Visma Software AB, 040-664 22 00, stefan.widen@visma.se Sven-Erik.Hattenhauer, försäljningschef Visma Global, 040-664 22 00, sven-erik.hattenhauer@visma.se Erik Hedberg, affärsutvecklare Canon Svenska AB, 08-744 85 00, erik.hedberg@canon.se