Visma förser idrotten med effektiva administrativa lösningar

Riksidrottsförbundet har tecknat ett nytt ramavtal om ekonomi- och affärssystem från Visma Software. Avtalet omfattar hela den svenska idrottsrörelsen och gäller ett flertal av Vismas programlösningar.

Riksidrottsförbundet samt ett tiotal av RF:s specialidrottsförbund har redan en tioårig historia med affärssystemet Visma Business. Detta omfattas också av det nya ramavtalet samt av Vismas elektroniska fakturahanteringssystem, Visma Invoice Manager. Det är Visma Softwares partner Sundit AB som är leverantör och samarbetspartner.

Samarbetet med RF inleddes med ett system för lagerhantering, men omfattar nu ett komplett system för processtöd med ekonomi, crm och elektronisk fakturahantering. Den här lösningen kommer nu hela Idrottssverige tillgodo med anpassningar för respektive förbunds verksamhet och på kostnadsnivåer i relation till verksamhetsstorlek.

Visma Softwares breda utbud av ekonomi- och affärssystem gör att behoven hos alla förbund och föreningar kan mötas, oavsett storlek och vilken uppgift som skall lösas. Vid sidan av det centrala ramavtalet finns exempelvis Vismas programvarulösningar för mindre föreningar i bruk hos flera tusen idrottsföreningar runt om i landet.

För mer information kontakta
Carola Lissel, Channel Manager, Visma Software AB, 0704-266116, carola.lissel@visma.com
Arne Almlund, säljare Sundit AB, 08-4100 7037, arne.almlund@sundit.se
Göran Larsson, administrativ chef Riksidrottsförbundet , 08-699 61 19, goran.larsson@rf.se