• Visma/

Visma förvärvar Agree2 och fördjupar sitt erbjudande inom Purchase to Pay

Visma förvärvar Agree2 Sweden AB, ett svenskt bolag inom Purchase to Pay (P2P). Agree2 Sweden AB blir en del av Visma Proceedo och kommer med sin spjutspetskompetens ytterligare fördjupa Visma Proceedos erbjudande mot privat sektor.

- Agree2 Sweden AB har en enorm kompetens inom området Purchase to Pay och djupgående samarbeten med globala aktörer. Att addera det till Visma Proceedo känns både spännande och mycket strategiskt viktigt i vår framtida satsning. Dessutom är det extra roligt att Vismakoncernen i stort också ser de enorma möjligheter som finns inom P2P. Att vi satsar tillsammans!, säger Stefan Norr, vd på Visma Proceedo.

- Vi ser positivt på förvärvet då Agree2 Sweden AB nu blir en del av ett större sammanhang och Visma i synnerhet som en av Europas snabbast växande mjukvaru koncerner. Vi kommer att kunna fortsätta vår verksamhet med nuvarande kunder men vi ser nu också möjlighet att växa och erbjuda vår kompetens till fler, säger Jari Rajanen, VD Agree2 Sweden AB.

- Automatisering och digitalisering av såväl inköpsflöden som fakturahantering ligger redan högt på agendan i alla stora bolag idag, men i takt med både oroligare ekonomiska tider och ett ökat fokus på hållbarhet ur fler perspektiv är jag säker på att det fokuset kommer att öka ytterligare. En större satsning är det enda rimliga, säger Stefan Norr.

Visma Proceedo erbjuder P2P-lösning för både offentlig och privat sektor. Att förvärva Agree2 Sweden AB är ett komplement för att stärka erbjudandena kopplade mot P2P och ge kunderna alla förutsättningar för att lyckas med inköp till betalning.

För mer information, kontakta gärna:

Stefan Norr, vd Visma Proceedo
    Tfn. +46 733 98 11 55