Visma förvärvar TooEasy och stärker erbjudandet inom WFM

Visma fortsätter att växa och förvärvar GöteborgsbaseradeTooEasy, en ledande aktör inom workforce management (WFM) inom främst retail-branschen.

– Att kunna välkomna ännu ett framgångsrikt bolag som erbjuder en stark molnbaserad systemlösning är som alltid oerhört roligt. Planen framåt är att växa tillsammans med TooEasy både där de är starka idag men också inom andra branscher, säger Carola Lissel, Business Area Director på Visma.

TooEasy startade som en tjänst inom ett kundcase 2006 och blev ett eget bolag 2013. TooEasy har idag flera av Sveriges mest kända bolag inom retail bland sina kunder. TooEasys lösning är ett komplett system för planering, schemaläggning och uppföljning för bolag i alla storlekar. Lösningen finns tillgänglig via webb eller en app och har integration med fler än 35 olika system för ERP, HR och lön. Historiskt har bolaget varit dominerande inom retail men har idag kunder inom ett flertal branscher, däribland gym, kliniker, omsorg, uthyrning etc.

– Vi är väldigt stolta och glada över att bli en del av Visma-familjen. Vi kommer fortsatt att vara det nära och omhändertagande TooEasy, nu med en stabil ägare och ett enormt stort kunskapskapital i ryggen, där vi tillsammans kommer att bli ännu bättre, säger Jonas Lindblom, vd på TooEasy.

Med Norden som bas har Visma vuxit och blivit en av Europas ledande leverantörer av molnbaserad mjukvara (SaaS) till både privat och offentlig sektor. Under 2022 och 2023 har Visma ytterligare förstärkt den ställningen genom organisk tillväxt och nya förvärv. Förvärvet av TooEasy blir Vismas 19:e förvärv hittills i år, under 2022 förvärvades 42 bolag.

TooEasy fortsätter sin verksamhet som eget bolag med samma ledning och organisation som tidigare.

Om TooEasy AB
WFM-systemet TooEasy började utvecklas redan 2006 då Jonas Lindholm och Christofer Freidlitz fick en förfrågan från en av Sveriges största retailkedjor om att hjälpa dem att bygga ett komplett system för schema- och personalhantering. Förutsättningarna var att systemet ska ha koll på samtliga arbetsrättsliga avtalsregler, kontraktsuppgifter m.m. för alla anställda samt att schemaplaneringen ska baseras på ett faktiskt behov. Med åren har sedan TooEasy vuxit till att bli det mest uppskattade och använda systemet av främst svenska retailkedjor, men på senare år har systemet fått ett antal kunder inom andra branscher. Närhet, lyhördhet och kundkännedom har alltid varit nyckelord för TooEasy och det vi är mest stolta över är våra kunder.

Om Visma
Visma är en ledande leverantör av affärskritisk programvara i molnet, med en omsättning på 2,06 miljarder euro under 2022, 14 000 anställda och 1,4 miljoner kunder i Europa och Latinamerika. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer av alla storlekar, möjliggör vi ett mer effektivt och välmående samhälle. Besök oss på visma.se.