Visma gör hanteringen av fakturor ännu effektivare

Dessutom ökar säkerheten genom de många kontroller som kan byggas in i systemet. Det betyder att inga fakturor försvinner utan alla blir kontrollerade, attesterade och betalda i tid.

Visma Invoice Manager 4.0 och Visma Purchase Manager utgör tillsammans ett modernt system för Purchase-to-Pay. De integrerade produkterna är baserade på Microsoft.NET 2.0 och anpassade för Internet Explorer 7.0.

Med Purchase-to-Pay-lösningen från Visma Software ersätter användaren det traditionella pappersflödet och täcker alla steg i hanteringen av inköp och av inkommande fakturor. Fakturorna kan skannas in eller tas mot elektroniskt och distribueras i hela organisationen via internet och intranät.

Visma Invoice Manager har i den nya versionen förbättrats ytterligare i befintliga funktioner. Bland annat har språkinställningarna utvecklats, så att användaren nu kan välja mellan fem olika språk, vilket underlättar betydligt för många kunder som arbetar internationellt. Även inköpsmodulen Visma Purchase Manager har fått flera nya funktioner.

Visma arrangerar under våren seminarier där samtliga nyheter presenteras. Mer information om Vismas lösningar och om seminarierna finns på www.vismasoftware.se.

För mer information kontakta Stefan Widén, vd Visma Software AB, 040-664 22 00, stefan.widen@visma.se Annika Andersson, produktchef, 040-664 22 00, annika.andersson@visma.se