Visma i samarbete med Axlon

Visma Retail AB har idag ingått ett samarbetsavtal med Axlon Group AB:s (publ) dotterbolag Axlon AB om att bli exklusiv återförsäljare av AxlonRS i Norden.

Avtalet innebär att Visma Retail blir exklusiv återförsäljare av kontanthanteringssystemet AxlonRS i Norden. Visma Retail kommer aktivt att marknadsföra och sälja AxlonRS samt ansvara för installation, utbildning och eftermarknad.

- AxlonRS kompletterar vårt helhetserbjudande för framtidens detaljhandel på ett mycket bra sätt, säger Thomas Nordqvist, vd för Visma Retail AB. Samarbetsavtalet stärker ytterligare vår position som ledande butiksdataleverantör i Norden.

AxlonRS förbättrar säkerheten och tryggheten för anställda i butik samtidigt som möjlighet ges till att effektivisera hanteringen av kontanter.

- För Axlon innebär avtalet att vi når volymer snabbare än på egen hand, säger Tomas Ringström, vd för Axlon AB. Ett samarbete med en av de ledande aktörerna ger trovärdighet på marknaden samtidigt som vi kan fokusera på vår kärnverksamhet.

Thomas Nordqvist, vd Visma Retail AB, Tel: +46 703181115
Tomas Ringström, vd Axlon Group AB, Tel: +46 706499 590

Om Axlon Group
Axlon Group AB (publ) är listat på First North. Certified Advisor är Mangold Fondkommission, tel: 08-503 01 550. Dotterbolaget Axlon utvecklar, marknadsför och säljer innovativa produkter och lösningar för sluten kontanthantering. Produkterna kännetecknas av hög kapacitet, enkel integration och hög säkerhet.