Visma inleder samarbete med Göta Energi

Visma har inlett ett samarbete med elbolaget Göta Energi. Samarbetet innebär att Vismas kunder kan ta del av ett tryggt elavtal där miljöel från vattenkraft ingår utan extra kostnad.

– Våra kunder har länge efterfrågat ett avtal på el, därför är vi glada att kunna presentera ett tryggt och miljövänligt alternativ. Vi har tagit fram ett prismässigt starkt alternativ på marknaden som dessutom ger miljövänlig energi till våra kunder, säger Henrik Salwén, vd för Visma Advantage.

Ett miljövänligt alternativ
Avtalet innebär att Vismas kunder nu kan teckna ett elavtal som ger ett lågt fast elpris under vintern då både elpriser och elförbrukning brukar stiga. Under sommarhalvåret följer de det rörliga marknadspriset som i längden brukar bli billigast. I priset ingår även miljövänlig el från vattenkraft.

­– Vi är glada att Visma Advantage valt Göta Energi som sin samarbetspartner inom el. Att välja rätt elavtal kan vara svårt för många företag, men vi har nu tillsammans med Visma Advantage tagit fram ett både tryggt och förmånligt avtal som möter i princip alla kundens behov, säger Tommy Hjert, vd för Göta Energi.

Många kunder gör det möjligt
Visma Advantage samförhandlar inköpsavtal för en stor mängd företag vilket gör det möjligt att förhandla fram ett starkt avtal med Göta Energi. Avtalet innebär att samtliga kunder hos Visma Advantage kan teckna elavtal med Göta Energi och få miljöel utan extra kostnad.

Inköpsavtal för företag
Visma Advantage samförhandlar idag inköpsavtal för 15 000 små och medelstora företag. De erbjuder sina kunder inköpsavtal inom ett 50-tal områden, bland annat inom el.

Henrik Salwén, vd, Visma Advantage, 08-534 817 63
Tommy Hjert, vd, Göta Energi, 0303-38 30 50