Visma ny namnsponsor för Östers IF:s arena i Växjö

Den 1 juli 2020 byter nuvarande Myresjöhus Arena namn till Visma Arena. Då går Visma in som ny namnsponsor för Östers IF:s arena i Växjö.

– Visma bidrar på olika sätt till att göra Växjö till en ännu mer attraktiv plats. Ett viktigt skäl är såklart att underlätta för oss och andra arbetsgivare att konkurrera om framtidens arbetskraft. Eftersom flera av våra partners redan finns i Arenastaden knyter samarbetet med Öster dessutom ihop säcken för vårt lokala engagemang på ett ypperligt sätt, säger Jens Ahlstrand, sponsoransvarig på Visma Spcs.

– Det känns fantastiskt att ha fått möjligheten att sy ihop det här avtalet med Visma, som är en viktig partner till oss redan idag. Visma blir en stark drivkraft i utvecklingen av arenan framåt och det här visar på att vi är på rätt väg med våra verksamheter, säger Peo Jönsson, försäljningschef i Östers IF.

Visma är den leverantör som flest småföretagare i Sverige väljer för sin bokföring, fakturering och lön. Visma är också Växjös näst största privata arbetsgivare, med drygt 400 anställda.

Att bidra till och engagera sig i lokalsamhället är en självklarhet för Visma, som idag samarbetar med Växjö Lakers kring satsningen på tjejhockey, Öster i Samhället om natt- och parafotbollen, Växjö Damfotbollförening, för att tjejer ska få spela fotboll på samma villkor som killar och Växjö Vipers och deras Dream Teams, där barn och unga med funktionsvariation får samma möjligheter som andra i deras ålder att spela innebandy.

Sedan årsskiftet samarbetar Visma även med Regionteatern Blekinge & Kronoberg. Syftet är att lyfta kulturen och dess roll för att skapa ett levande och öppet Växjö.

– Ingen kan göra allt, men alla kan göra något och för oss är det självklart att vara med och skapa det Växjö vi vill ha, säger Jens Ahlstrand.

Den nya namnsponsorn och samarbetet mellan Visma och Östers IF presenterades på en pressträff på Östers hemmaarena i Växjö idag.

För mer information, kontakta gärna:
Jens Ahlstrand, sponsoransvarig på Visma Spcs, 070-279 30 78, jens.ahlstrand@visma.com
Johanna Stier, pressansvarig Visma Spcs, 073-056 17 69, johanna.stier@visma.com