• Visma/

Visma Ski Classics 4 Kids går av stapeln den 16 februari trots mildvädret

Snökanonerna jobbar för fullt och snart är det återigen dags för ett av Sveriges största skidlopp för barn – Visma Ski Classics 4 Kids. Loppet är gratis för alla barn mellan 4 och 12 år och äger rum vid Täby Konstsnöspår strax utanför Stockholm. Arrangör är IT-företaget Visma i samarbete med Täby IS Skidklubb.

Idén bakom tävlingen är att inspirera alla barn till aktiviteter utomhus och friluftsliv och i år är det tredje gången som tävlingen genomförs. Förra året var tävlingen mycket populär med nästan 500 deltagare och i år hoppas vi att ännu fler barn i alla åldrar ställer upp.

Visma Ski Classics 4 Kids är en lekfull tävling i klassisk stil utan tidtagning och med vätskestationer längs banan. Alla får ett eget startnummer som delas ut i Vismas tre våningar höga trailer med utsikt över hela tävlingsområdet. Trailern kommer direkt från långloppstouren Visma Ski Classics. Vid målgång får alla barn som varit med en fin medalj. På plats kan man också få ett smakprov på andra spännande utomhusaktiviteter, samt träffa Leo från Leo’s lekland.

Komplett skidutrustning finns att låna för alla barn som behöver. Begränsat antal och först till kvarn.

När?
Söndagen den 16:e februari 2020
Spåret öppnar 10:00 och håller öppet till 13:00. Sista starten går 12:30.

Var?
Täby IS Skidor konstsnöspår, Vågsjö gård, 187 69 Täby

Vad kostar det?
Visma Ski Classics 4 Kids är gratis för alla barn mellan 4 - 12 år.

För praktisk information och anmälan besök visma.se/vismaskiclassics4kids/

För mer information, kontakta gärna:
Buffy Francke, projektansvarig Visma Ski Classics 4 Kids, 076-830 59 30, buffy.francke@visma.com

Taggar: