Visma Spcs har skapat ett flexibelt arbetsliv för medarbetarna

Ledorden för Visma Spcs som arbetsplats är inkludering, flexibilitet och hybridlösningar. Nu tar man ytterligare ett steg för att säkerställa att ett hållbart arbetsliv blir verklighet för alla anställda genom att öppna upp en helt nyrenoverad arbetsplats anpassad för att möta medarbetarnas och framtidens behov.

– Vårt arbete bygger på våra grundvärderingar om ett inkluderande klimat oavsett var du arbetar, samt att omtanke och ansvarstagande ska genomsyra både företagets och medarbetarnas agerande. Vi vet att alla är olika. Därför är det är viktigt att vi är agila och kontinuerligt utmanar, utvärderar och förbättrar för att ge våra medarbetare bästa möjliga kultur och upplevelse både på plats men också på distans, säger Charlotte Von Sydow, VD, Visma Spcs.

Tidigt under pandemin tog Visma Spcs beslutet att man framåt skulle arbeta med flexibla hybridlösningar när det handlade om arbetsplatsen och medarbetarnas arbetsliv. Detta för ge medarbetarna bästa möjliga förutsättningar för att skapa en bra balans i livet och ett hållbart arbetsliv.

– Vi förstod tidigt vikten av att bygga kultur även vid distansarbete, som det till stor del har varit under de senaste årens pandemi. Vi är stolta över att vi har lyckats fortsätta att bygga en stark företagskultur och gemenskap inom Visma Spcs och att vi nu ser resultatet av det arbetet, säger Cecilia Lindh, Workplace Experience Manager, Visma Spcs

En del i arbetet för en hybrid arbetsplats var renovering och utvecklingen av kontoren, först ut var huvudkontoret i Växjö som nu invigs, efter nästan ett års renovering.

– Idén om det flexibla arbetslivet bygger på att varje team skapar spelregler utifrån sina förutsättningar och företagets vision om en hybridkultur. Under pandemins början frångick vi snabbt tanken om ett visst antal kontorsdagar för alla eftersom det inte skapar den flexibilitet som företagets medarbetare efterfrågade. Istället är det just de olika förutsättningarna för att trivas och att kunna välja som är utgångspunkten. Vilket också lett till att vi bland annat byggt om huvudkontoret i Växjö, fortsätter Cecilia Lindh.

Intresserad av intervju?
Vill du veta mer om hur Visma Spcs arbetar med hybridlösningar, det flexibla arbetslivet och hållbarhetsfrågor, och samtidigt besöka det nyrenoverade huvudkontoret under invigningen? Då finns det möjlighet för intervjuer under invigningsdagarna – torsdag 16 juni och fredag 17 juni.

Om man inte har möjlighet att komma till huvudkontoret i Växjö dessa dagar kan man självklart även boka intervjuer digitalt och via telefon om så önskas.

Personer tillgängliga för intervju:
Charlotte von Sydow, vd, Visma Spcs
Cecilia Lindh, Workplace Experience Manager, Visma Spcs
Kajsa Lüning, HR-chef, Visma Spcs
Jens Ahlstrand, Hållbarhetsansvarig, Visma Spcs

Bokning av intervjuer
Vänligen kontakta PR-ansvarig Malin Fredriksson, 0733 13 43 88, malin.fredriksson@visma.com för bokning av intervjutider.

Taggar: